Senaste nytt

WiFi på Olieruten (Stavanger-Houston)

Tror jag läst någonstans att SAS endast kommer installera wifi på sina 738 och inte på 736/7. Dock skulle ju detta planet kunna vara ett undantag. :)
 
Planen för SAS är att det skall installeras WiFi ombord denna kärra men det är väl som sagt en Wet-lease så det är ju upp till det bolaget. Sen kanske SAS har ett intresse att stå för de?

Chips sas chatten och stavanger wifi.png
 
Jo de gör jag också! Frågan är då varför dom säger ja på frågan då två gånger och det är 2 olika personer oberoende av varandra som svarar Ja.

Inte så att dom installerat något WiFi på senare tid på tjärran då? När flög @Jakob Österberg ? Och @Jacob info kan ju va lite "gammal" på 9 månader. Tänker så man eliminerar alla tänkbara ändar :)
Jag flög senast strax innan nyår, då fanns det inget wi-fi. Jag tror inte heller att de har installerat wi-fi utan att samtidigt marknadsföra det. Men som sagt, det var ju några månader sedan jag flög sträckan senast...
 
A

Aurora

Guest
Det är troligtvis ett undantag, eftersom planet inte ägs av SAS, utan bara är leasat.

Korrekt. SAS har ingen ting med selve det fysiske flygplanet å gjøre, utover valgene inni det: hva som serveres og hvilke puter, pledd og iPads som er ombord. Og forsåvidt instrukser til crewet om hvordan servicen skal være. Ellers er flyet, interiøret og crewet eid av Privatair og SAS har nothing at all med de å gjøre. SAS' planer om WiFi ombord på sine fly har ingen ting med Privatairs flyflåte å gjøre.

Det foreligger ingen planer om å legge ned ruta.
 
Toppen