Wifi ombord på Lufthansa Group

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Fredrik Bodin, 5 Mars 2014.

1. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det några av medlemmarna i Lufthansa Group / Miles & More som erbjuder WiFi på long-haul, eller planerar göra det inom kort?

2. Jag vet inte om det är alla widebody flygplan men Lufthansa har wifi ombord på longhaul linjer.

3. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De verkar stänga av nätet över Kina och då faller halva poängen (för mig)
    Gäller det generellt att man över Kina inte har Wifi aktiverat?

4. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åh nej. Då får jag väl sippa champagne och äta istället för att jobba... :mad::cool:

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, alla stänger av. Har hänt att det glöms någon gång dock har jag läst. Turkish kör ju WiFi från IST till kinesiskt luftrum, så man hinner med lite innan det är dags att sova.

6. gusten

gusten Medlem

Det påstods finnas Hotspot WiFi mellan DXB-FRA på en 747, men det gick inte att koppla upp sig, ens mot betalning. Men man fick signal i alla fall.

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade problem på FRA-AUH (A330) men fick hjälp av flight manager, det var något speciellt med inställningarna som krävdes. Sedan flöt det på utmärkt.

1 person likes this.
  8. I regel är det mycket stabil connection, sen så funkar det inte alltid och så är det bara, unfortunately. Teknologin är inte helt bemästrad ännu

9. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet när Lufthansas A380 kommer utrustas med Wi-Fi?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!