Senaste nytt

Wifi-inloggning på olika flygplatser

A380*G

Medlem
Ja jag anser att det skillnad. Kina blockar vissa siter (så som Facebook, Youtube, Twitter etc..) som inte passar regimen och jobbar med att aktivit rensa o ta bort inlägg som inte "passar in". Jag säger inte att jag stödjer vad USA gör, men anser att Kina är värre
De arbetar på olika sätt men med samma mål. Ungefär som att fråga sig vem som fuskar mest i idrott, den som dopar sig eller den som mutar domaren?
 

Dr. Miles

Expert
Vad jag vet kan du som utlänning inte få kinesisk mobil nummer om du inte visar upp ditt pass, kan dock ha fel.
För HK vet jag inte. Har för övrigt kinesiskt mobilnummer och kan meddela on topic att PVG kör med SMS inloggning också

Det går att köpa Prepaid SIM kort på gatan både i Kina och i Hong Kong utan problem och jag använder det varje gång jag besöker Kina.
Angående Great FireWall kan man kringgå med visa Hong Kong baserat SIM kort. Mer info kan du hitta i den här tråden. http://www.businessclass.se/ovrigt/2366-prepaid-sim-wifi-utomlands-trad.html

Om jag återgår till on topic, man kan koppla sig på internet på Tokyo Narita gratis men endast på airside på avgångshallen.

SSID: FreeWiFi-NARITA
 

Groggman

Medlem
Det går att köpa Prepaid SIM kort på gatan både i Kina och i Hong Kong utan problem och jag använder det varje gång jag besöker Kina.

Du har så klart rätt, var insnöad på abonnemang...

On topic: Skriver detta på Singapore flygplats ( SIN ) fria WiFi. Funkar bra, fin täckning (iallefall i Terminal 3)
och smidig inlogg. Inget Pass behövs, SMS och tjafs med koder.

SSID: #WiFi@Changi
 

Dr. Miles

Expert
Det fria wifi:et är väl tillgängligt överallt i terminalerna, inte bara airside - det gäller väll det icke-fria? Sist jag var där fungerade det även från busshållplatsen utanför terminalen!

Jag kan säga att gratis internet fungerade inte på landside i shoppingområde (4F och 5F) i terminal 1 när jag var där sist.
 

Magino

Medlem
Några flygplatser i Sydamerika

GRU fritt Internet airside

GIG fritt Internet airside

EZE i alla fall fritt Internet airside i den nya terminalen
 

DamonA

Medlem
Är det bara jag som tycker att det iaf inom Europa borde vara en rättighet med gratis internet om man har ett boardingpass? :p
 
Toppen