Wifi-inloggning på olika flygplatser

Diskussion i 'Flygplatser' startad av nilsson, 11 Juni 2013.

1. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg en smart sak på WAW nyss. Man kan få kod för gratis Internet genom att scanna sitt boardingpass i en automat. Ut kommer ett papperskvitto med login för en halvtimme. Kanske något för Swedavia om de vill fortsätta att envisas med att tolka regler annorlunda än SAS/Menzies/Swebus/Arlanda Express/SJ.

1 person likes this.
  2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I PEK CA scannar man passet.

3. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BKK lika så. 60 minuter får man.

Kanske kan skapa en sammanställning över vilka vilkor/inlogg som krävs på olika flygplatser till nytta för oss som inte alltid har loungeaccess?

Det här är vad jag har i färskt minne:

HKG: fri tillgång. Snabb uppkoppling, fungerar bra för Skype etc.

HEL: fri tillgång.

FRA: 60 minuter mot att ange e-post.

ZRH: 60 min mot kod som skickas via SMS.

BKK: 60 min mot att scanna passet i bemannad kiosk innanför säkerhetskontrollen.

ARN: 60 min (eller 100 mb) mot kod som skickas via SMS.

VIE: fri tillgång. Någon form av inlogg har jag för mig?

Last edited: 11 Juni 2013
  4. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SEA och SFO har fri tillgång, mot att man tittar på en reklamfilm.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EDI: 2h fritt tillgång via Virgins nät mot registrering och angivande av namn och e-postadress. Kod skickas inte och e-postadress behöver inte verifieras.

6. Groggman

Groggman Medlem

Så att myndigheterna skall hålla koll på dig. Storebror ser dig :(

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så du tror att det är mindre övervakning av internettrafiken i resten av världen? Missat senaste nyheten om USAs trafikövervakning?

8. eller alternativt att skaffa kinesiskt SIM kort eller Hong Kong SIM kort med kinesiskt nummer.
    Man kan också få inloggningskod till kinesiskt mobilnummer.

9. Groggman

Groggman Medlem

Ja jag anser att det skillnad. Kina blockar vissa siter (så som Facebook, Youtube, Twitter etc..) som inte passar regimen och jobbar med att aktivit rensa o ta bort inlägg som inte "passar in". Jag säger inte att jag stödjer vad USA gör, men anser att Kina är värre

10. Groggman

Groggman Medlem

Vad jag vet kan du som utlänning inte få kinesisk mobil nummer om du inte visar upp ditt pass, kan dock ha fel.
    För HK vet jag inte. Har för övrigt kinesiskt mobilnummer och kan meddela on topic att PVG kör med SMS inloggning också

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!