WiFi gratis för alla Eurobonus-medlemmar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 12 Augusti 2013.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg just att SAS justerat prislistan för WiFi-ombord:

http://www.sas.se/allt-om-resan/ombord/saswifi/
    Dock är väl skillnaden mest teoretisk, eftersom nästan inga plan har WiFi ombord, och om det finns funkar det sällan.

2 personer gillar detta.
  2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett litet steg i rätt riktning. Då är det bara att vänta till hösten 2050 då SAS beräknas slutföra installeringen av WiFi ombord på sina flygplan. :rolleyes:

1 person likes this.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns lite meningslöst att öppna ett EuroBonus konto bara för att använda wifi…

4. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mjaså? Jag har öppnat flera medlemskonton just för att få gratis WiFi. Marriott Rewards, IHG, CPH Go etc. i Flera av fallen har det haft precis den effekt företagen velat se med ett sådant erbjudande.

2 personer gillar detta.
  5. Aurora

Aurora Medlem

Det er jo en effektiv og grei måte å få folk til å skaffe seg en Eurobonus-konto på, noe som kan føre til ytterligere tilhørlighet til bolaget og dermed økt fortjeneste. Synes det er genialt :)

For min del reiser jeg ofte med WiFi onboard, og det fungerer bra fram til vi når nordligere trakter. Dette er pga dekningen til de geostasjonære satelittene, og ikke selve hardwaren på flyet. Det er selvsagt synd at det ikke rulles ut på flere fly.

6. Homer

Homer Medlem

1 person likes this.
  7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är SAS tanke med WiFi...är planen några fler plan får detta, känns som inget händer ? Varför får inte de nya A320 planen som kommer till CPH WiFi ?

8. Detta hade jag ingen aning om, men det är såklart positivt. De flesta här på sidan är väl EuroBonus-medlemmar, även om det inte är prioriterat FFP (?) :)

9. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är säkert just avsaknaden av WiFi på stora delar av flottan som gör att SAS erbjuder denna tjänst gratis till sina EuroBonus-medlemmar. När man har byggt ut systemet (vilket kanske sker lite tidigare än 2050... :) ) blir jag inte förvånad om man på något sätt vill ha tillbaka investeringskostnaden antingen genom extraavgift för de som nyttjar eller om det på något sätt är inbakat i priset som en förmån för exempelvis SAS Plus?

10. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl så att EuroBonus numret måste ligga inlagt vid boarding för att detta skall fungera? Purser förklarade iaf mina problem som EBG med detta då jag samlade på M&M den flygningen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!