Widerøe startar Göteborg-Bergen

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av olo, 7 November 2016.

1. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan den 5 november flyger Widerøe mellan Göteborg-Bergen 1 gång per vecka. På lördagar går det att flyga från Göteborg till Bergen med retur på söndagar.
    Kod:
    WF341   GOT-BGO    .....6.   1030-1145
    WF342   BGO-GOT    ......7   1220-1350
    Sträckan flygs med Dash8-Q400, vilket är Widerøes största plan. Flygningen kan ingå i en rotation beroende av att Widerøe har börjat flyga med Q400 på Göteborg, på vissa avgångar.

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis, ni får fler och fler utrikes linjer. Dags att börja uppleva värden!
    De har fina skaldjur i Bergen. Regnar gör det ofta där.
    @olo kanske dax att prova linjen, biljett pris under 5000kr per ben?

jsn och Jakob Österberg gillar detta.
  3. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sådär precis två år efter att jag slutade åka sträckan titt som tätt.
    Oavsett är det trevligt med fler val att knyta samman havsstäderna i väst.

4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt, kan ju få bli en utflykt dit någon helg. Göteborg och Bergen är ju även vänorter.

För att inte tala om möjligheten att få lämna Göteborgs ynkliga 791 mm nederbörd om året och få känna på Bergens 2 250 mm!

David, Palazzi, olo och 1 annan gillar detta.
  5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fanns faktiskt vettiga priser också. Kanske där jag skall använda några av alla Choicepoängen..?

Ger Diamond fri dryck i Eco även på Widerøe eller gäller det bara på SAS?

6. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Hittade en resa för 1000 spänn t/r. Dock tycker jag att flyget hem går i tidigaste laget...

Någon som vet om ett leg med Widerøe är bonusgrundande i Eurobonus (alltså inte poängintjäningen utan flighten som sådan)?

7. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag åkte GOT-OSL (Augusti) så var de det. Men det gäller bara på deras kommersiella linjer, inte på de linjer som är upphandlade av norska staten.
    Här är en överblick på vilka linjer (GOT-BGO verkar inte vara där än)
    Widerøe-ruter med EuroBonus opptjening

Mike@GOT gillar detta.
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undra om de har laddat några möjligheter till connections från Bergen än..? För jag får bara upp alternativ via Oslo eller med Lufthansa via Frankfurt, när jag söker på andra Widerøe destinationer.
    Synd att flyget till Aberdeen har ungefär samma tider som Göteborgsflighten från Bergen, så att de inte matchar. Vore görbra att åka över Bergen dit.
    Japp, det skall de vara om de är kommersiella - som denna.

Mike@GOT gillar detta.
  9. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Okej, behöver två leggar till för att nå nästa EuroBonus-nivå. Gott om det funkar =)

10. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte hur det är med dryck i Eco, men när jag satt i Plus och ville ha en Lefse så fick jag snällt betala. Det verkar alltså vara andra regler på Wideroe än på SAS i alla händelser

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!