Senaste nytt

Whiskytråden

ACervin

Medlem
Jag och en kompis köpte en Hogshead Springbank för snart 15 år sedan. Vi diskuterar nu om vi skall ta och hyra in oss tre år till eller om det börjar dra ihop sig till buteljering. Den ligger tullfritt i Campbeltown så där är en del kostnader involverade innan man kan starta drickandet. Är annars väldigt förtjust i Yamazaki som många andra här. Tycker den 12 åriga räcker fint.
 

adamG

Medlem
Nu har jag provat Nikka from the Barrel. Tycker den stog sig ganska slätt mot de andra japanarna jag provat, men å andra sidan är det ingen schysst jämförelse då de andra japanska whiskysorterna jag fallit för är minst dubbelt så dyra.

Den höga alkoholhalten tar tyvärr överhanden när det gäller det mesta i smakväg. Gör sig bra med lite vatten. En bra blend men känns ganska medioker jämfört med en god single malt.
 

rob74

Medlem
Jag tog en skvätt Ardbeg Lord of the Isles (25 y.o.) häromveckan och grät nästan tårar över att ha missat att köpa en ny flaska innan den sålde totalslut hos Ardbeg. Kostade 2.500 kr då när jag köpte den över disk på destilleriet. Nu hittar jag den för 999 pund!
 
Toppen