Senaste nytt

Weekend i Washington DC - tips på hotell

Voyageur

Medlem
Stannade i april 2 nätter på Le Meridien Arlington. Bra priser för klassen, utmärkt service och faciliteter samt nära till kommunikationer. En bra utgångspunkt helt enkelt.
 

OliT

Medlem
Washington DC är som nämnt en mycket trevlig stad. Faktiskt en av mina favoriter i USA. Jag bodde en natt på Madera (också ett Kimpton-hotell, likt Palomar) som jag hittade via Hotwire. Priset var riktigt bra och hotellet klart över förväntan. De har dessutom ett bra stamgästprogram.
 

joemume

Medlem
Jag säger som Senator. Satsa på Capitol Hilton. Bra priser och mitt i city, 400 meter från Vita Huset. Det är nästan alltid mitt val när jag är i DC. Att slippa tunnelbana och buss så fort du skall ut och sightseea kan vara värt några hundralappar extra.

Tror du kommer att älska staden, kommer tillbaka dit varje år, en klar favorit!
 

Markus787

Medlem
Kan tipsa om Hilton Alexandria Old Town! Fungerade kanonbra att ta tunnelbanan som gick ca 150 m från entrén, 15 minuter in till centrum.
 

sembl

Medlem
Jag kan skriva en liten guide för en snabbhelg i DC, kan nog de flesta ställena in och utan och det finns många trevliga museum att gå på och sköna rooftop bars på kvällen. Då du åker i november så har jag tid att klura på en washington guide för BC.

Det enda jag kan säga är bo inne i stan, du vill inte förflytta dig från dulles fram och tillbaka även om det går.

Håller med föregånde talare om capitol hilton som nu har en ny fräsch lounge med riktigt bra utbud.
 
Last edited:
Tyvärr har jag redan bokat hotell och det var inte ombokningsbart men det låg vid tunnelbanan som enligt uppgift skulle ta 15-20 minuter in till city. Det kan jag leva med. Dock uppskattas tips enormt! Tack sembl !
 
Toppen