Senaste nytt

Weekend i Bangkok med Turkish Airlines i Business Class

Smuffe

Medlem
Resan gav 19240 miles inklusive Elite bonusen.

Med andra ord är det väldigt enkelt att återkalla till Gold/Elite genom deras challenge som de numera har infört istället för att göra status challenge...

Verkar som att TK har dragit in sin status match nu. Endast challenge erbjuds numera. 15000 miles på 4 månader för att få behålla kortet i två år.

Fantastiskt bra rapport också! Jag läste den inatt och avslutade rapporten för en liten stund sedan. Mycket trevlig nattlektyr. :cool:
Jag blev imponerad av bilderna och fick känslan av att du hade en fet systemkamera när du tog bilderna i Bangkok.
Jag rekommenderar Bangkok till alla, dels för lite shopping, dels för lite kaos och sevärdheter bl.a. från floden med båt efter att ha köpt ett båtkort.
Åker jag inte till Hong Kong brukar jag själv börja mina Asienresor med 1-3 nätter hos ett par bekanta som äger Down Under Bar på Sukhumvit Soi 7/1 (kravallgatan i filmen Baksmällan 2) där jag bor för mellan 650-800 Baht per natt. Sedan passerar jag via Bangkok på väg till hemresan från Hong Kong eller avslutar med ännu 2-4 nätter på Down Under Bar. :D

Jag ser fram emot nästa reserapport från dig och det kliar lite i fingrarna om att få ta mig iväg igen om priset med TK är det rätta för att få in lite miles till mitt guldkonto.
 
Last edited:

JohanA

Medlem
@Jonas C
Intressant rapport! Ser fram mot att prova den omtalade cateringen nästa vecka till BKK.

Är det krångligt att ta sig till/från loungen i IST? Flyger CPH-IST-BKK r/t.
 

Jonas C

Medlem
Är det krångligt att ta sig till/från loungen i IST? Flyger CPH-IST-BKK r/t.
Ankommer man från ett EU-land är det relativt enkelt att ta sig ditt loungen då man numera slipper transfer security. Upp för rulltrappan (om man får en bussgate) och därefter följ skyltarna. Det kan dock vara mycket folk i terminalen, då flygplatsen går på överkapacitet.
 
Toppen