Senaste nytt

Weekend i Bangkok med Turkish Airlines i Business Class

Jonas C

Medlem
Det är väl inte så konstigt att du kunde använda SAS Gold lounge för att du hade Star Alliance Gold genom Turkish Airlines.
Det står TK*G på ditt boardingkort.
I normala fall brukar statusen inte dyka upp i SAS system när man scannar ett TK boardingkort, så jag var överraskad att de kunde se statusen denna gång och inte bara kabinklassen. Tidigare har jag behövt ta fram guldkortet för att kunna komma in i Gold Lounge.
@Jonas C, dina reserapporter är fantastisk skrivna!
Lysande rakt igenom, tack!
Hög klass som vanligt och bilderna fantastiska.
Som vanligt- tack för en förstklassig rapport :)
Toppen, har inte ännu testat "turken" men man blir ju sugen

Tusen tack ni! :)

Tack @Jonas C - riktigt kul att läsa. BKK kanske man skulle fundera på. Mina erfarenheter av TK är begränsade till två turer till IST och förutom när jag hade oturen av att få en kärra utan business-stolar så har det varit riktigt bra även om bubblet varit fesljummet. Ser nu fram emot min första longhaul med TK mot Maldiverna i mars. Tyvärr med en riktigt sunkig avgångstid från IST (03.05) så det blir väl mest att testa stolen i sovläge men hemresan är något bättre tidsmässigt.
Jo Turkish Airlines kan vara lite av en hit and miss.
 

Jonas C

Medlem
Riktigt snyggt Jonas, som vanligt skall sägas....
Maten pa TK J ser ut att vara i absolut toppklass. Mycket trevligt reportage!
Tusen tack! Jo maten är riktigt bra på Turkish, och angående mindre bra måltiden från Bangkok så har kritiken nått till ansvarig på Do&Co för utredning. Det märks att det i alla fall tar det här med maten på största allvar, tillskillnad från kundservicen ;)
 

ACervin

Medlem
Tack för trevlig reseskildring och fina bilder. Är det så att man med Austrian också har möjlighet att äta Do&Co mat, om man nu vill slippa ljummen champagne? Oskärpan på trafiken i Bangkok pålagd i efterhand?
 

Skyraider

Medlem
De vägrade mig fast track på Arlanda med TK (TK C + TK G). Stod "See officer" i displayen på grinden. När jag då frågade vakten i vanliga filen (det var knappt någon kö) fick jag en spydig kommentar om att man måste ha fast track-access för att kunna använda fasttrack och om man inte hade det fick man ta vanliga säkerhetskontroll kön.På fråga vad "see officer" betydde svarade han att det fick jag gå tillbaka till TK:s incheckning för att fråga om.
 
Shysst! Hur många poäng genererade det till M&S?
Jeg hadde en tur OSL-IST-BKK og retur i sommer. Husker ikke het, men fikk nesten ikke miles til M&M. Tror det var ca 3000 pr vei. Har lest en plass at LH kutter 75% av TK sine miles. Forstår ikke helt hvorfor det har blitt slik. Ellers er Turkish helt fint å bruke på reiser om prisen spiller litt rolle. Fin komfort.
 

gustafsg

Medlem
De vägrade mig fast track på Arlanda med TK (TK C + TK G). Stod "See officer" i displayen på grinden. När jag då frågade vakten i vanliga filen (det var knappt någon kö) fick jag en spydig kommentar om att man måste ha fast track-access för att kunna använda fasttrack och om man inte hade det fick man ta vanliga säkerhetskontroll kön.På fråga vad "see officer" betydde svarade han att det fick jag gå tillbaka till TK:s incheckning för att fråga om.

Och vad sa personen? Fick du tillgång till FT?
 
Toppen