Weekend bag?

Diskussion i 'Övrigt' startad av niksal, 1 April 2016.

1. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ni som använder sk weekend bags, vad kan ni rekommendera? Köpte i januari en från Tiger, men den gick sönder så jag returnerade den (fick pengarna återbetalda utan problem). Den gillade jag, men kvaliteten var tydligen dålig.

Kriterier:

Skall gå som kabinväska
    Skall rymma bärbar dator samt kläder (skjortor etc, gymutrustning) för en tre dagars arbetsresa
    Jag tror jag vill ha läder
    Pris max 450€ (flexibel budget men då skall det faktiskt vara något bra)
    Bör kunna köpas i Norden (dvs kom inte med tips om någon butik 150km utanför Sydney)

Försökte söka likadan tråd men hittade inte via Tapatalk.

Tacksam för tips!

Holloman gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    image.jpeg

Tygpåse funkar utmärkt som weekendbag för mig. Plats för kläder, necessär och Bose hörlurar.

Thornado och Henrik_B gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag köpte Tumi's stora duffle-bag när Details For Him hade rea häromsistens. Den är gigantisk men funkar bra som weekendbag.

jerixon och Crille81 gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den mindre är nog egentligen bättre - den stora är gigantisk!

Crille81 gillar detta.
  5. Går den som Carry-On eller det är på gränsen om de är petiga? Känns som den går att packa med 15kg iaf :) Den stora alltså...

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi körde den som carry on förra helgen utan problem. Jag skulle tro att om du packar den full med hårda prylar får du problem, men annars är den ju mjuk nog att den går in även om de skulle kontrollera storleken. Skulle säga att den är ungefär lika stor som min Tumi Alpha 2 faktiskt, sett till yttermåtten.

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också en Tiger. Som allt Tiger gör är det urusel kvalitet och pajade i blixtlåset. Har bytt ut blixtlåset, nu håller den för evigt!

8. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du fick en.. Grattis :)
    Jag fick "den är slut" mailet

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag var rätt nöjd. Tyvärr fick jag varken remmen eller taggen som skulle vara med men ett mail till deras kundtjänst och så kom det löst på posten!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!