Senaste nytt

Världens enda en-stjärniga flygbolag öppnar för internetbokning

Dr. Miles

Expert
Jag har inte rest med Air Koryo(JS) så kan jag inte uttala mig om deras produkt och service. Men jag kan tänka mig att det finns en hel rad afrikanska flygbolag som är värre än Air Koryo. Speciellt från säkerhetsaspekt.
 

Palazzi

Medlem
Som vanligt pinsam journalistik av di.... Det är ju inte nämnt att bara 1/100 (överdrivet, jag vet) av alla jordens flygbolag ens har en officiell ranking på Skytrax.

Vi vet ju även sedan tidigare att Skytrax mätningar ibland känns tvivelaktiga..

Sedan tror väl inte jag heller att Air Koryo är världens bästa bolag:p
 

Jacob

Medlem
Baserat på de reserapporter jag läst tror jag inte på något sätt att Air Koryo är världens sämsta flygbolag. Jag har tvärtom inte läst ett enda klagomål kring deras mat, dryck, service eller komfort. De flesta brukar snarare vara positivt överraskade.

Sedan att Nordkorea är vad det är är ju en annan sak, men det har inget med flygbolaget att göra.
 

MarcusC

Medlem
DI Di Di..känns som de är mer sensations och rubriksökande än Aftonbladet....och deras reportrar verkar ha ytterst begränsad kunskap om flygbranschen??
 

ACervin

Medlem
Nordkoreas flygbolag har hu öppnat för internetbokningar. Tydligen världens enda en-stjärniga bolag enligt Skytrax. Uselt och opålitligt, förbjudna att flyga i EU och hemsidan fungerar inte. Se artikel i Sydney Morning Herald

Air Koryo | North Korea | 'World's worst airline' lauches website

Om du provar att öppna deras hemsida får man ett svar som jag inbillar mig är typiskt för Nordkorea.

http://www.airkoryo.com.kp/en/

Skärmavbild 2012-10-30 kl. 09.03.11.jpg
 
Last edited:
Kan med lätthet säga att det var första gången jag var inne på en websida kontrollerad från Nordkorea. På något vis oväntat att den fanns i engelskspråkig version. Nån på BC som flugit med dem?
 
Toppen