Senaste nytt

Vueling ny BAEC partner, möjligt tjäna Avios & Tier Points

Homer

Medlem
British Airways customers will be able to book Vueling flights through all BA sales channels, including ba.com, and collect Avios on these bookings. The codeshare routes are largely centred on Vueling’s operation in Italy with 37 international and 11 domestic routes available from Vueling’s Rome Fiumicino base

Other new routes on offer through the codeshare include Heathrow to Bilbao and La Coruña, Cardiff to Malaga and Alicante, and Edinburgh to Barcelona. Tickets for the codeshare routes go on sale from 17 June for travel from 24 June, 2014.

Other routes in the codeshare include: Paris Orly to Catania (Sicily), Barcelona to Naples, Brussels to Venice and
Copenhagen to Florence.


http://www.britishairways.com/en-gb...619140622&articleType=LatestNews#.U6p2hU2KBbg

Avios intjäningen är bara 25%, längst ned på sidan.
https://www.britishairways.com/en-se/executive-club/collecting-avios/flights

Om TPs inte är viktigt, eller om det gäller andra rutter, så krediterar man istället till Iberia+
och tjänar 100%, minimum 500 Avios.
 

Homer

Medlem
Går att boka ARN-BCN på ba.com med BA flightnummer
men i pressreleasen ovan står det inte att den sträckan ingår bland de man
kan tjäna Avioser och TPs på.

Vueling2.jpg
 

Palazzi

Medlem
Missat detta.

Känns spontant som om prisskillnaden inte motiverar TP o Avios, för bokningsvillkoren verkar vara desamma.

101€ T/R Rom-Turin på BA (Operated by Vueiling) - endast handbagage
58€ T/R Rom - Turin på Vueling - endast handbagage

Som anslutning förstår jag tanken, men som point to point får de nog inte in många bokningar.....är min gissning. Det är dock alltid trevligt med valmöjligheter.
 

Homer

Medlem
Missat detta.

Känns spontant som om prisskillnaden inte motiverar TP o Avios, för bokningsvillkoren verkar vara desamma.

101€ T/R Rom-Turin på BA (Operated by Vueiling) - endast handbagage
58€ T/R Rom - Turin på Vueling - endast handbagage

Som anslutning förstår jag tanken, men som point to point får de nog inte in många bokningar.....är min gissning. Det är dock alltid trevligt med valmöjligheter.


Vad är priset med Iberia då?
IBERIA.COM Sweden
IB flightnummer ger 100% Avios och 1 baggage
 

Homer

Medlem
På ett slumpvis utvalt datum Stockholm – Barcelona


Monday Sep 29, 2014


Får jag följande resultat


BA (inkl. 1 bagage och 25% Aviosintjäning + TPs)

795 SEK

Vueling (inga Avios och inget bagage ingår)

Final Price 54,99€ (inkl. kreditkortsavgift)




Iberia (inkl. 1 baggage och 100% Avios intjäning,IB Elite Points men inga BA TP)

541:- (+ kreditkortsavgift??? jag ser inget om detta??)
 

Homer

Medlem
British Airways Expands Vueling Codeshare Coverage from late-Oct 2015

British Airways at the launch of winter 2015/16 season will expand codeshare partnership with Vueling, where BA code will be placed on additional 18 routes, including departures from Barcelona, Paris CDG and Paris Orly. Planned new codeshare routes, effective 25OCT15, as follow.

British Airways operated by Vueling
Barcelona – Alicante
Barcelona – Amsterdam
Barcelona – Geneva
Barcelona – Granada
Barcelona – Lisbon
Barcelona – Malaga
Barcelona – Nice
Barcelona – Paris CDG
Barcelona – Paris Orly
Barcelona – Prague
Barcelona – Seville
Barcelona – Vienna
Barcelona – Zurich
Paris CDG – Madrid
Paris CDG – Seville
Paris Orly – Alicante
Paris Orly – Malaga
Paris Orly – Valencia


British Airways Expands Vueling Codeshare Coverage from late-Oct 2015 | Airline Route
 
Toppen