Vorne sitzen-ett sätt att få biljetter i första klass om man måste köpa dem!

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Rustscheff, 29 Augusti 2011.

1. Rustscheff

Rustscheff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle bara vilja tipsa om två siter, vornesitzen.de och vornesitzen.ch, som ofta har RIKTIGT bra priser i F. Nästan hela året brukar det finnas toppenpriser på Etihad och Emirates i F till asien för Euro 3200. Ofta även Thai för samma pris som ju ger * alliancepoäng och är en mkt trevlig upplevelse om man flyger via LHR eller FRA. F finns inte från CPH. Det verkar inte vara problem att beställa feederflighter från Sverige och man har även trevliga businesserbjudanden, dock inte lika fina som i F. Så, till Er småföretagare som själva beställer resor-varför flyga C/Z för 24000 till Asien när ni kan flyga F för 28000? Som är 7400 kr efter avdrag....

1 person likes this.
  2. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, de har inte möjligen en engelsk sida?

3. Vornesitzen är bra - har länge smygtittat där men aldrig bokat.

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klickar man vidare på sidan så hittar man den bästa översikten jag hittills har sett över premiumkbiner för de flesta bolagen, från eco+ till first. Iofs verkar inte alla bilder vara helt uppdaterade för en del bolag. Nyckeln till det, för er som inte kan vårt fd "första främmande språk":D är att klicka på " So fligen Sie", vilket betyder så flyger Ni. Under knappen "Mehr info" finns det sedan mer bilder och text.

Här går det att spendera mycket tid:)

Last edited: 29 Augusti 2011
  5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Google Translate ;)

Testade och den funkar faktisk väldigt bra:)

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur får du ner 28000 till 7400? Vilka avdrag tänker du på då? Jag måste erkänna att min firma varit vilande i snart 10 år, så jag är lite ringrostig vad gäller vad avdrag gäller...

7. Rustscheff

Rustscheff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enskild firma: allt netto läggs på toppen av din inkomst= 56% avdragsrätt. Dessutom fakturerar du för sociala avgifter på 30% som du måste betala...Tjänar du 130 000 får du behålla 40 000. Inte skitkul. Mycket roligare att flyga F.

1 person likes this.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, givetvis. *doh*

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och för att hålla skattmasen stången i några år ser du till att firman, förutom den del som drar in cash, har som verksamhet att producera reportage om exklusivt resande och sedan sälja dem till exklusiva resemagasin (vilket troligen går sisådär), men kan göra att du slipper skatta iväg allt:cool:

10. Rustscheff

Rustscheff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte så dumt-men jag brukar passa på att välja konferenser på skapligt roliga ställen :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!