Senaste nytt

Visumansökan transitvisum Indien

Dotse

Medlem
En liten fråga, behövs det något visum för att göra en transit internationellt i Indien? Tänkte flyga från FRA till DEL med LH F och tillbaka efter 2h.
 

Brandten

Medlem

Dr. Miles

Expert
Byte mellan utrikes-utrikes på samma terminal bör vara OK.
Jag vet dock inte om det finns någon airside transferbuss mellan terminalerna i Delhi, men om inte, då troligen behöver man transitvisum ifall man byter terminalerna trots att det är ett byte mellan utrikes-utrikes.
 

Juancarlos

Medlem
Reser nästa lördag till Sri Lanka med Air India via Dehli. Blir osäker vad som gäller. Behöver jag söka Transitvisum för de 3 timmar som jag befinner mig på Dehlis flygplats? Flyger Air India hela vägen och hoppas att det är samma terminal.
 

airborn

Medlem
vi är en familj på 6 pers som ska vara 2 dagar i Dehli på väg till Thailand. Ambassaden i Danmark är 45 minuter bort från mig i Skåne, men de skriver på sin hemsida endast danska medborare. där hade det kostat 200DKK

Jag vågar inte chansa att betala in dit och sedan åker över och blir nekad. Detta då vi åker om 2 veckor. Har någon erfarenhet av att söka visum i Danmark?

Cox &King tar 200kr extra, vilket jag kan köpa, men dessutom vill de ha 150kr PER PASS i porto. Jag fattar inte, vi skickar ju rekomenderat brev till Stockholm så de ska ju bara skicka tillbaka passet. Varför ska de ta 6 x 150kr i porto för en familj med samma efternamn. det låter inte klokt.

så det som skulle kostat 1470kr i danmark kommer att kosta oss 3570kr i Sverige :(
 

taxvalp

Medlem
Vi har också transit två nätter i Indien i sommar. Efter lite research valde vi att satsa på ett ”vanligt” e-visa för 80$ för att slippa skicka iväg passet. Se till att använda den officiella sajten.
 

Konto93

Medlem
Vi har också transit två nätter i Indien i sommar. Efter lite research valde vi att satsa på ett ”vanligt” e-visa för 80$ för att slippa skicka iväg passet. Se till att använda den officiella sajten.

Som @taxvalp skirver så ansök om e-visa. Det är lite att fylla i men efter du har betalat så tar det 72tim att få svar och du behöver då bara printa ut visumet.
 
Toppen