Visum till Egypten & Ethiopien?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Jonas C, 1 November 2012.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa till Kairo och Addis Ababa över nyår och är lite fundersam kring visum. Behöver man ansöka om visum i förväg vid besök i dessa länder, eller går det att göra vid ankomst? Ställs de några andra krav vid inresa t.ex om man behöver någon typ av vaccination eller dylikt?

Tack på förhand!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är ju detta lite OT i denna tråd, men jag svarar ändå så får någon flytta det.

Du kan få visa on arrival i både CAI och ADD. Visum i ADD verkar kosta $20 och i CAI kostar det väl 50 egyptiska pund om jag kommer ihåg rätt.

I Afrika är det rätt vanligt att det krävs vaccination mot gula febern. Dock tror jag varken Ethiopien eller Egypten kräver det. Dock skadar det inte att skaffa den ändå. Annars är det normalt vaccinationsskydd som gäller.

3. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Agehall har rätt då det gäller Egypten, 50 st Egyptendollar och inga krav på vaccinationer. Åker dit i morgon för lite dyk.

4. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du svensk eller nordisk medborgare så är det som sagts tidigare, möjligt att få visum vid ankomst. Tänk bara på att passet måste vara giltigt 6 månader efter att du lämnat landet.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!