Senaste nytt

Visum Australien

TjudöBoy

Medlem
vad är skillnaden mellan
601 Electronic Travel Authority (subclass 601)
651 eVisitor (subclass 651)

Har svenskt pass och behöver bara 2 entry och typ 2-3 dagar per vistelse inom en månad.

Vilken ska man söka egentligen?

Jag sökte eVisitor, hände inget på en vecka så jag mailade å frågade varför inget händer, fick till svar att de saknar en kopia på mitt pass!!?? WTF, d kunde d väl sagt till om direkt kan man tycka...:mad: Nå nu står det in progress på den så får se hur d går.:)
 

Dr. Miles

Expert
651 eVisitor ger 12 månader fritt in och utresande med möjlighet att stanna 3 månader per gång. Normalt skall det vara snabbt och enkelt att få online. Någon kopia av passet tror jag normalt inte behövs, passnummer räcker.

eVisitor Online Application
Jag och min fru ansökte eVisitor innan vi åkte till Nya Zeeland med en stopover på utresan och en transit och på hemresan i Australien för att det var enklare.
 

TjudöBoy

Medlem
Har fortfarande inte hänt ngt på eVisitor fronten annat än att det nu står Assessment in progress...:( Börjar bli lite spänt tycker ja, kommer ju ner dit den 18/10:eek:.

Nå får hoppas att min ansökan som jag gjorde via VisaCentral i Singapore är godkänd för på bekräftelse mailet står det följande;

Australian Government ETA Confirmation
Dear TjudöBoy,

Thank you for using VisaCentral. This email confirms your Electronic Travel Authority (ETA) has been approved, allowing travel to Australia for the purpose indicated in your application.


När jag sedan loggar in på deras sida så står det dock fortfarande följande;

To be Lodged at Embassy: To be confirmed
Expected from Embassy: To be confirmed


Känns väldigt frustrerande och osäkert...:eek:o_O
 

matado

Medlem
Hej TjudöBoy,

Jag tror du kan vara lugn. Jag använde VisaCentral den 7 October, och fick bekräftelse direkt att den var godkänd. Min status när man loggar in säger också "To be Lodged at Embassy: To be confirmed, Expected from Embassy: To be confirmed."
Ringde dem på lokala numret nu och kollade, de bekräftade att allt var klart enligt emailet, och de skulle be IT fixa order sidan ang Embassy texten.
(fyi, använde dem förra året också utan några problem)

Trevlig resa!
/M
 
fick också positivt svar samma dag, så här ser det ut

upload_2016-10-12_18-59-33.png
 
Toppen