Senaste nytt

Visum Australien

Aalesund

Ny medlem
behöver man visum ved mellomlanding i Sydney?
Flyger från DXB TIL AKL med EK 412 mellomlandar i Sydney, sitter i flyet mens det blir tanket opp och at kabin blir rengjort.
Er det nån som vet
 

Juraj

Medlem
Bifogade du några filer eller bara fyllde i formen på webbsidan? Jag fyllde bara i formen, sedan väntade i två-tre dagar och idag blev jag tillsagd att komplettera med 9 stycken olika dokument.
 

agehall

Medlem
Öh, vad har du gjort egentligen? Man ska bara behöva fylla i formuläret online och därefter får man i princip direkt ett OK. Det låter helt klart som att det är något problem med din ansökan.
 

Juraj

Medlem
Bra fråga. För min dotter var det så, jag fyllde i ansökan och efter en halvminut kom ett mejl att hon har visum. Men inte för mig. Kan det vara så att de kör några stickprov där de vill ha mer underlag? Det är i alla fall två månader kvar till resan så det kommer nog lösa sig, jag är bara nyfiken på vad som hände.
 

Juraj

Medlem
Anledningen till resan, planen hur resan ska se ut, sedan vad jag planerar göra efter resan, mina bank transaktioner sedan tre månader tillbaka, ett brev från min arbetsgivare där min lön framgår, en kopia på mitt pass, the works :).

Det är nog relevant att nämna att jag inte har svenskt utan kroatiskt pass, men båda är ju EU-pass så de borde vara likvärdiga för dem.
 

JohanA

Medlem
Anledningen till resan, planen hur resan ska se ut, sedan vad jag planerar göra efter resan, mina bank transaktioner sedan tre månader tillbaka, ett brev från min arbetsgivare där min lön framgår, en kopia på mitt pass, the works :).

Det är nog relevant att nämna att jag inte har svenskt utan kroatiskt pass, men båda är ju EU-pass så de borde vara likvärdiga för dem.
Australien har haft stora problem med organiserad brottslighet från organisationer som härstammar från Balkan. Framförallt drogrelaterade brott. Kan ha inverkat.
 

Juraj

Medlem
Japp, det är en logisk förklaring. Ingen förklaring som man är stolt över eller som man vill förknippas till, men logisk ändå :).
 
Toppen