Senaste nytt

Visas kreditgräns vid Kreditupplysning?

Delayed

Medlem
Kolla på webben och påbörja en ansökan så får du se. Man har möjlighet att välja mellan olika kreditutrymme men möjligheten att välja bort kreditutrymmet finns inte tyvär.
Skumt. Samma sak är det med vanliga Eurocard Gold. Dock är delbetalning beskrivet som en tilläggstjänst till båda korten och jag vet att jag ej har den tjänsten eftersom jag då och då får "erbjudanden" om att skaffa den.

Om man kontaktar kundtjänst för ansökning via "pappersblankett" skulle jag bli förvånad om man inte kan slippa "delbetalningstillvalet". Gissar att web-ansökan är lite fult förenklad då de säkert gärna ser att folk delbetalar...
 
A

Aurora

Guest
För mig är ett betalkort ett "kreditkort" med kort kredittid där allt faktureras en gång i månaden och allt betalas i sin helhet på fakturans förfallodatum. I min värld behöver man ej sätta in pengar i förväg på ett betalkort.

Betalkort – Wikipedia verkar hålla med något så när.

Aha! Men.. Da er det jo slik det fungerer? Får faktura 1 gang i mnd hos Diners, betaler da ned alt. Men jeg kan også utsette betalingen - da går det over i kreditt. Kanskje jeg må ta en tlf til de?
 

agehall

Medlem
Aha! Men.. Da er det jo slik det fungerer? Får faktura 1 gang i mnd hos Diners, betaler da ned alt. Men jeg kan også utsette betalingen - da går det over i kreditt. Kanskje jeg må ta en tlf til de?

Problemet är att du kan välja att inte betala allt. Därmed finns även en kreditfunktion även om de flesta av oss troligen gör allt vi kan för att inte utnyttja den...
 

olo

Medlem
Aha! Men.. Da er det jo slik det fungerer? Får faktura 1 gang i mnd hos Diners, betaler da ned alt. Men jeg kan også utsette betalingen - da går det over i kreditt. Kanskje jeg må ta en tlf til de?
Säger du upp din kredit, så kan du använda kortet som idag, men voilà då blir det ett betalkort istället.
 

olo

Medlem
Se: Ansök om SAS EuroBonus Diners Club - Diners Club
Där finns ett formulär:
2015-09-23_1706.png
Längst ner har du ett val om du vill delbetala. Väljer du ett belopp så får du kredit. Men du kan också välja att du inte vill delbetala.
"Jag vill ej delbetala mina fakturor" = Betalkort
Diners-delbetala.png
 

agehall

Medlem
I am very confused... :p Føler de to siste innlegg snakker mot hverandre?

Nej. Per default är kortet både ett betalkort och ett kreditkort. Om du betalar dina fakturor i klump och i tid, så debiteras du ingen ränta. Men du har alltid möjligheten att INTE betala hela fakturan och då blir det en kreditskuld.

Jag förstår att du är lite lost här, för tittar man på det här som en vanlig människa, så är känns det bara konstigt. Det bästa är att ignorera problemet och bara acceptera att det är som det är. :)
 
A

Aurora

Guest
Nej. Per default är kortet både ett betalkort och ett kreditkort. Om du betalar dina fakturor i klump och i tid, så debiteras du ingen ränta. Men du har alltid möjligheten att INTE betala hela fakturan och då blir det en kreditskuld.

Jag förstår att du är lite lost här, för tittar man på det här som en vanlig människa, så är känns det bara konstigt. Det bästa är att ignorera problemet och bara acceptera att det är som det är. :)

Enig i det siste du skriver -- men vil ikke det at jeg stadig vekk har en viss kreditt hos diners (20,000?) registrert hos UC senke sikkerheten min som betaler? Jeg har type 0,5% sist jeg sjekka, men vil helst være plettfri :p
 

marbe166

Medlem
Jo, det är köpgränsen på kortet som är ditt beviljade kreditutrymme, och det är det du nyttjar från det att köpet görs tills du betalar fakturan. Om du har delbetalning eller inte spelar ingen roll, du har fortfarande en kredit på kortet.
 
Toppen