Senaste nytt

Visade Pandion kort hela flighten

Jonas C

Medlem
Jag har sett folk kasta upp sina Pandion kort på marmorborden i SAS Loungen. Sen finns det ju vissa som tar steget längre och hänger kortet runt halsen…

Å andra sidan är det lite förståeligt om nu SAS inte uppmärksammar Pandion i samma utsträckning som innan. SAS kanske skulle göra som BA och förse personalen med iPads, såvida inte merparten av kunderna känner sig obekväma.
 

perhall

Medlem
Är det inte två saker vi snackar om nu.
1. Kroggäster, hangarounds och andra, särskilt de som sparar i ett år för att ha råd att köpa 14 öl under Gotlandsveckan, som har ganska lite pengar och gärna vill hänga med nån rik snubbe.
2. De som står i/äger baren.

EBG imponerar nog stort på 1., men inte alls på 2.
Per
 

Traveller

Medlem
Hej,

Jag har en fråga angående Pandion kort.
Flög ARN - ORN - SFO - CPH - ARN för drygt en vecka sedan, satt fint längst fram i planet och så satt det en herre bredvid mig som i stort sett hela flighten tog fram sitt Pandion kort då flygvärdinnorna passerade.
Får man något speciellt av dem om de ser det? Förutom en personlig hälsning som jag noterade att de gav honom, vilket var väldigt trevligt tycker jag. De bör absolut visa sin uppskattning till dessa trogna resenärer.
Mest nyfiken på om det innebar något annat?
Annars var alla SAS flighter väldigt trevliga med bra service.

Från en Pandion om en Pandion. Personalen ombord vet mycket väl om det är en Pandion ombord, vart dom sitter osv. Om denna herre satt och flaxade med sitt Pandionkort så verkar det mer som dåligt omdöme, som han tappat plånboken eller har ett sviktande självförtroende. Jag får för det mesta en extra blick med leende som en enkel markering - skulle aldrig falla mig in att flaxa med kortet. Man är ju liksom inte mer värd än andra bara för man är borta från barn och vänner för mycket...
 

A380*G

Medlem
Var med om en liknande grej av en (antagligen) nybliven SEN på en LX-flight till GRU. Han ställde sig upp några gånger med sitt SEN-kort i handen riktat ut mot alla, sen svängde han 180 grader med jämna mellanrum... vi skrattade gott åt honom.
 

agehall

Medlem
Var med om en liknande grej av en (antagligen) nybliven SEN på en LX-flight till GRU. Han ställde sig upp några gånger med sitt SEN-kort i handen riktat ut mot alla, sen svängde han 180 grader med jämna mellanrum... vi skrattade gott åt honom.

Shit, det är ju ännu värre (om det nu kan bli det). SEN är ju en helt normal nivå som vilken svensson som helst kan uppnå bara han reser lite.
 
Toppen