Senaste nytt

Visade Pandion kort hela flighten

Transit

Medlem
Hej,

Jag har en fråga angående Pandion kort.
Flög ARN - ORN - SFO - CPH - ARN för drygt en vecka sedan, satt fint längst fram i planet och så satt det en herre bredvid mig som i stort sett hela flighten tog fram sitt Pandion kort då flygvärdinnorna passerade.
Får man något speciellt av dem om de ser det? Förutom en personlig hälsning som jag noterade att de gav honom, vilket var väldigt trevligt tycker jag. De bör absolut visa sin uppskattning till dessa trogna resenärer.
Mest nyfiken på om det innebar något annat?
Annars var alla SAS flighter väldigt trevliga med bra service.
 
Välkommen till forumet Transit!

Om han reggat sin bokning med Eurobonus-nummer så visste dom nog redan att han var Pandion, verkar onödigt att vifta med det för att få uppmärksamhet?
 

johhenrik

Medlem
Med tanke på vad många sagt på sistone så verkar ju inte Pandion uppmärksammas längre. Kanske var en snubbe som var trött på det. Spelar väl ingen roll om en person som sitter bredvid en har ett kort i handen eller inte när han kommunicerar med personalen. Det påverkar ju inte någon annan, förutom "jantelagare" kanske...
 

perhall

Medlem
Jag är ingen jantelagare på något sätt men tycker ändå hela grejen med att ha ett uppgraderat kort (vilket jag har på rätt många ställen) är att serviceökningen är BETYDANDE och DISKRET. Som när nyligen 15.25 CPH-ARN var försenat, först till 15.45, sen inställt och jag gick till servicedisken och direkt blev ombokad till en bra plats i 16.10-planet istf som många andra, vänta till sen kväll. Eller när jag kom sent en kväll till Avalon i Göteborg och blev uppgraderad till taksviten

Får jag inga förmåner så utgår jag från att det inte finns större rum, lediga platser i Business etc.

Att sitta en hel flight och vifta med sitt kort verkar tröttsamt för alla.

Överhuvudtaget behöver man inte visa kortet ofta. Det syns ju direkt i systemet vid incheckning, security etc. vad man har för status..
Per H
 

fcx

Medlem
Undrar om vederbörande är medlem på BC.se?

Gå ut på en barrunda en vardag i Stockholm så får du se ett oproportionerligt stort antal EBG-kort från vårt södra grannland, vilket respektive innehavare snabbt upptäcker inte ger någon extra service i baren alls...
 

fcx

Medlem
Huh? Varför skulle någon ens tro att ett EBG-kort skulle ge några förmåner i en bar? Jag kastar iofs alltid fram mitt, men det beror på att det sitter ihop med mina kreditkort.

Ställ dig på stureplan en timme och kolla, du kan själv vara nykter om så önskas (se det som ett sociologiskt experiment; att studera hur människor beter sig i olika situationer). Att som "världsvan affärsman", gärna 40+, på besök i Stockholm, skulle innebära att man är oavvisligt intressant för besökare/personal av motsatta könet verkar det vara många som tror. Hejdlöst roligt att studera på håll. För vissa verkar tankeverksamheten upphöra vid 0,5 ‰ och/eller 50000 poäng. Kanske vi ska ta fram genusglasögonen och göra en studie :)

Gäller givetvis inte bara EBG. En del andra typer av kreditkort ger tydligen samma typ av "lyckorus" för ägarna.

Vad gäller ursprungsfrågan så tror jag att det ger samma effekt att vifta med ett pandionkort på SAS som det gör att ha en prio-tagg på väskan till Arlanda.
 
Toppen