Virgin Atlantic (VS) - Bonuspoäng på annat program?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Snosken, 4 Oktober 2012.

1. Snosken

Snosken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tänkt mig en trip över till USA med Virgin Atlantic och undrar om nån vet hur det funkar med poäng hos dom.
    Självklart kan man få poäng på deras eget program, men finns det nåt annat FF program som man kan få poäng på?

Har ju läst att man kan få VS poäng på SAS flyg, men hur är det tvärtom? Finns det några FF program som genererar intjäning på VS flyg?

2. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    US Airways Dividend Miles vet jag funkar.

(Och där har väl de flesta frekventa businessclass.se-läsare ett konto nuförtiden :))

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här finns en lista på alla deras sammarbetspartners och jag tror samtliga av dessa, bortsett från SAS, kan du kreditera dina VS flygningar till http://www.virgin-atlantic.com/en/us/frequentflyer/fcpartners/airlines/index.jsp

4. Franco

Franco Medlem

Jag bokade nyligen en biljett LGW-HAV-LGW och valde då att få poäng på Qatar Airways Privilege Club.

I bokningsdialogen på Virgin Atlantics hemsida går det att lägga in följande bolags FF-nummer:
    Virgin Atlantic
    Air New Zealand
    All Nippon Airways
    Caribbean Star Airlines
    Gulf Air
    Hawaiian Airlines
    Jet Airways
    Malaysia Airlines
    Qatar Airways
    Singapore Airlines
    South African Airways
    US Airways
    Virgin Australia
    Virgin America

Last edited: 4 Oktober 2012
  5. LiiaC

LiiaC Medlem

Franco, hur många poäng fick du för flygningen LGW-HAV-LGW och vilken bokningsklass hade du?

6. Franco

Franco Medlem

Biljetten är en kampanjbiljett bokad i O-klass. Jag har inte flugit ännu, men jag förväntar mig att få 4662 Qmiles, samma som jag skulle få i Virgin Atlantics Flying Club.

Poängintjäning i Qatar Airways Privilege Club med Virgin Atlantic:

Upper Class
    J, C, D 200%
    Z, I 150%

Premium Economy Class
    W, S 150%
    K, H 125%

Economy Class
    Y, B, R, L, U, M 100%
    E, Q, N, X, V, O 50%

Ovan information och uppgifter om intjäning med övriga flygbolagspartners i Qatar Airways Privilege Club finns på:
    Partner Airlines | Qatar Airways Privilege Club

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bar i HAV. PM om du vill ha specialdeal där.

1 person likes this.
  8. Snosken

Snosken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen... man kanske skulle ta och regga ett konto på Caribbean Star Airlines då ;)

Dessutom, har ju märkt här att US program är väldigt populärt, av vilken anledning? Vad är det som gjort att det blivit så välanvänt?

9. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Möjligheten att köpa poäng billigt under kampanjperioder och sedan ta ut i F till exempelvis norra Asien! :)

10. Dessutom det pågår Share miles kampanj t o m 2012-OCT-31.
    Säg att du redan har 50.000 US miles och skickar 50.000 miles t ex till din fru, din fru får 50.000 + 50.000 = 100.000 miles = nettovinst 50.000 miles.
    Allt detta för ca 4.000 SEK.

Mer info kan ni läsa i http://www.businessclass.se/star-al...iles-buy-miles-kampanj-trad-72.html#post81012.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!