Senaste nytt

Virgin Atlantic upper class - erfarenheter? Mat, dryck, service?

Marcus01

Medlem
Lyfter tråden lite, jag har fått ett bra erbjudande via jobbet på flyg LHR-JFK i Upper Class. Är det värt att ta en snabbis till NY bara för att prova? Någon som testat Upper Class ännu?
 

gdaily

Medlem
Lyfter tråden lite, jag har fått ett bra erbjudande via jobbet på flyg LHR-JFK i Upper Class. Är det värt att ta en snabbis till NY bara för att prova? Någon som testat Upper Class ännu?
Jag har testat, London-Miami... Jag tyckte "sådär" medans flickvännen var överlycklig.
Definiera bra erbjudande...
 

anru

Ny medlem
Prövade Upper Class senaste vecka på flight VS006 MIA-LHR.

Planet var en lätt bedagad 747 med Upper Classstolarna i fiskbenskonfiguration. Genast då man kom ombord erbjöds man champagne, som serverades i Dry Martini-glas - detta i kombination med att den enda avställningsytan för glaset befanns sig vid höger axel gjord att merparten av drycken hamnade på resenären och golvet istället för i magen.

Stolen var bekväm att sitta i, men för att komma i sovläge måste man svänga ryggstödet 180 grader. Man fällde alltså inte ner sätet steglöst till liggläge utan konverterade det. Det innebar att man inte kunde lägga sig och sova när man ville utan när personalen hade tid att komma och bädda upp.

Maten och drycken var bra medan servicen var svajig och mer hurtfrisk än kvalitativ. T.ex. noterade jag att man glömde bort att servera dryck till flera personer då serveringen skedde tämligen osystematiskt.

Som en sammanfattning så är t.ex. SAS business-klass enligt min tycke klart bättre, trots avsaknaden av flatbeds vilket jag hoppas att SAS snart åtgärdar.
 
Toppen