Virgin Atlantic Flying Club nästan som Star Alliance?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av ACervin, 5 December 2011.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snubblade in på Virgin Atlantics hemsida nu när dom matchat British Airways business erbjudande. Blev lite förvånad när deras partner airlines i deras lojalitetsprogram ser ut som Star Alliance, nästan. Fick snabbt bläddra tillbaks till *A men där fanns inte Virgin Atlantic med. Jag trodde att flygbolagen höll sig till en allians. Här kan man alltså flyga SAS på poäng intjänade på Virgin. Någon som har erfarenhet av denna allians som verkar ganska omfattande?

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De är ju inte med i någon allians, men för några år sedan var det mycket snack om att de skulle gå med i Star Alliance. Kan tänka mig att alla dessa partneravtal härrör från det tidigare scenariot.
    Skulle ju vara en klockren medlem i Star Alliance med tanke på One World-dominansen i Storbritannien.

3. Bästa scenariot för mig är, att Virgin Atlantic köper bmi och bli medlem hos Star Alliance.
    Jag tror inte att det händer dock...:(

Last edited: 5 December 2011
    1 person likes this.
  4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brände regelbundet mina Virgin poäng på SK under 2007 och 2008. 20,000 t/r i economy mellan LHR och ARN. Virgin är fristående men ägs ju delvis av SQ bl.a. Tittar man på Flying Club sidan verkar det som man kan tjäna FC poäng på SAS fortfarande men inte spendera.

5. Homer

Homer Medlem

1 person likes this.
  6. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon skillnad mellan en Allians och ett antal partnerflygbolag som i VIrgin Flying Clubs fall? Gemensam lounge access etc?

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Vanligtvis är alliansflygbolag betydligt mer integrerade och erbjuder samma förmåner till varandras resenärer. Partnerflygbolag beror mer på avtalet om man är partners bara när det gäller poäng eller om man som resenär får några förmåner hos dem.

1 person likes this.
  8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  9. Homer

Homer Medlem

10. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!