Virgin America First Class- The American way, all the way!

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Voyageur, 13 December 2014.

1. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är enkelt att förstå varför Virgin America lyckas så bra med sin produkt. Det sitter i detaljerna! Personalen från incheckning till landning är professionella och leende men också med en touch av att vara personliga vilket gör mötet mindre påklistrad som det ibland kan bli. En modern och fräsch produkt i alla avseenden som…

Se hela inlägget

2. Jacob

Jacob Medlem

Inte för att jag är mycket för kakor och chips, men det där ser ju riktigt trevligt ut för att vara inrikes USA.

Virgin America måste jag se till att testa vid tillfälle.

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kör en kampanj nu MERRY50 under julen , mer info på loyaltylobby

4. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Virgin America är helt klart en frisk fläkt på den amerikanska marknaden. en av de bättre domestic First produkter som finns i mitt tycke.

5. SAS404

SAS404 Medlem

Flyg ORD-SFO i ECO med VX i våras. Internet fungerade riktigt bra hela vägen tror det kostade 7 dollar. Helt okej på en flygtid +4h, tyckte även om deras koncept där man beställde och betalade direkt på skärmen. Kan förstå att många väljer VX.

6. Gus

Gus Medlem

Serveras det en riktig måltid på de andra amerikanske bolagen i first/business på motsvarande sträcka?

7. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan tipsa om att flyga med Virgin America från San Francisco. Deras del av terminalen där (delar tvåan med American Airlines om jag minns rätt) är riktigt trevlig. Modern och fräsch samt bra matutbud för de som reser i ekonomi.

8. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har provat deras main cabin select och det var helt klart en trevlig upplevelse. Dock utnyttjade jag inte alla fördelarna då det var en red-eye flight och jag prioriterade sömn. Enda plumpen i protokollet är att sätet inte är superbekvämt, det är samma säten i hela main cabin, i det avseendet kan man inte riktigt jämföra select men eco premium som brukar ha lite bättre säte än i vanliga ekonomi. I first är det däremot helt andra säten. Men till ett helt annat pris också. För mig är har jag svårt att motivera det höga priset.

Skulle gärna flyga med dem igen.

9. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svårt att tro att någon av bolagen hinner servera en måltid på 1h 15min. Men all heder åt allt annat i VX First.

10. Kanske inte för amerikanska flygbolag, men på asiatiska flygbolags flygningar inom Asien är det helt möjligt.

Beijing -> Dalian: 1 timme 10 minuter
    China Eastern First class
    China Eastern First class PEK-DLC, 12.JPG

Qingdao -> Seoul: 1 timme 20 minuter
    Asiana Airlines Business class
    Asiana Business class TAO-ICN, 15.JPG

Gus, Christian R, Bryant och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!