VIP-service på Arlanda, någon som provat?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Tjaeng, 11 Mars 2012.

1. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag visste sedan tidigare att det fanns någon slags VIP-hantering på Arlanda, men inte att den gick att köpa till sig för vem som helst (till dessa priser). Inte heller visste jag att det tycks motsvara en VIP-terminal med såväl separat incheckning, security control som bil till planet, dock utan en ordentlig a la carte-restaurang. Tycks i övrigt vara väl genomtänkt, även om tidsgränsen på 1 timme i privat rum känns lite snålt med tanke på priset. Aldrig ens reflekterat över tjänstens existens förrän jag fick veta att en bekant visst hade lyxat till det och bokat denna VIP-service inför sin smekmånad.

Är det någon här som har erfarenhet av Arlanda VIP? Ska tydligen finnas ett årskort för 65000kr + moms också. Inte för att jag går och funderar i de banorna, men plötsligt dök det ju upp en grej att kryssa av på listan. En grej som ligger lite för tillgängligt för att bara ignorera...

VIP-service på Arlanda - för speciella mottaganden och smidigare resor - www.arlanda.se

Last edited: 11 Mars 2012
  2. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inbjuden till Arlanda VIP Service eventet på onsdag med limousine färd från Stockholm City. Jag och Björnström ska dit, så det kanske kommer ett reportage lite senare.

3. tourist

tourist Medlem

Tjaeng, såg du inte TV-serien Stockholm-Arlanda? Det var ju så många inslag om VIP-servicen i den att man till slut bara ville spola förbi de delarna.

4. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, faktiskt inte, brukar sky TV3 som pesten. Men man kanske ska kolla upp det där.

5. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollega till mig bokade VIP service på ARN för flera år sedan, när han skulle åka på bröllopsresa med Qatar. Tack vare att han valde VIP servicen blev han uppgraderad till Bussiness class på Qatar flyget :) Det var iofs på A319 tiden, så det var inte riktigt samma stol som A330, men ändå schyst gjort av Qatar.

6. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Björnström var ju med i ett av avsnitten också. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!