Senaste nytt

VIP ankomst service Manila - Är det bra?

Olle A

Medlem
Det här blev ju spännande. Nu är vi flera som har dissat dina chanser att lyckas så vi är nog alla väldigt spända på att få reda på resultatet nästa helg.
Kan förresten inte tänka mej att betala 1000 SEK för s.k. VIP-service. Vet inte riktigt var i kedjan som dom skulle kunna snabba upp processen. Jag skulle lägga tusenlappen på biljetten till nästa flight om du nu missar den första. Fast jag skulle ju ha bokat 21-flighten direkt förstås.... :)
 

Glenn E

Medlem
Jag hoppas vara ute ur terminal 1 på 15 minuter och sedan har jag 45 minuter på mig att ta mig till terminal 3.
En del kallar mig tidsoptimist.:)

Fast det är ju inte den bästa dealen jag någonsin gjort är klart.
 

Ricci

Medlem
Om du inte checkar in bagaget så har du kanske en möjlighet att vara ute på 15min...
Om också VIP service tillhandahåller en bil som får lova att köra "air side" (som bussen mellan T2-T3 med PR) så kan det nog kanske gå.
Men i rusningstrafik en vardag klara T1-T3 på 45 min är att hoppas på mycket. Men somsagt är förseningar mycket vanliga just på kvällen, så där finns kanske en möjlighet. Ni kan också be VIP service kontakta Cebu Pacific att ni är på G....dvs om de inte redan har gjort det.

Lycka till och skriv gärna hur det gick och hur VIP servicen var.
 

Glenn E

Medlem
Så här blev det:
Inget incheckat bagage och ingen kö i immigrationen så vi var ute på 5 minuter ur flygplatsen.
Kom av planet 17:55 och ut ur terminalen 18:00.
VIP mottagningen hjälpte inte alls.
Det tog några minuter till att komma i taxin så 18:05 åker vi och jag säger:
"Du får 500 peso om du tar oss till terminal 3 på 40 minuter"
(Jag hade inte mer Pesos)
Föraren tar uppgiften på fullaste allvar och svänger vänster in på taxiparkeringen och kör som Raikkonen mot körriktningen på parkeringen och ut på andra sidan.:rolleyes:
Köerna var därmed undvikna :D och vi var framme på terminal 3 på 25 minuter mitt i rusningstrafiken.:)
Kontentan här blir ju att 75 kronor till en taxichaufför smäller högre än 1000 kronor till något företag som inte riktigt levererar.

Vi hann med planet som planerat iallafall.:cool:
Jag får nog fortsätta vara tidsoptimist.
 

Johan_G

Medlem
Imponerande minst sagt. Jag tror att jag nog måste buga inför dig någon gång. Jag trodde verkligen inte att det var möjligt att klara denna manöver på NAIA.
 

Olle A

Medlem
Så här blev det:
Inget incheckat bagage och ingen kö i immigrationen så vi var ute på 5 minuter ur flygplatsen.
Kom av planet 17:55 och ut ur terminalen 18:00.
VIP mottagningen hjälpte inte alls.
Det tog några minuter till att komma i taxin så 18:05 åker vi och jag säger:
"Du får 500 peso om du tar oss till terminal 3 på 40 minuter"
(Jag hade inte mer Pesos)
Föraren tar uppgiften på fullaste allvar och svänger vänster in på taxiparkeringen och kör som Raikkonen mot körriktningen på parkeringen och ut på andra sidan.:rolleyes:
Köerna var därmed undvikna :D och vi var framme på terminal 3 på 25 minuter mitt i rusningstrafiken.:)
Kontentan här blir ju att 75 kronor till en taxichaufför smäller högre än 1000 kronor till något företag som inte riktigt levererar.

Vi hann med planet som planerat iallafall.:cool:
Jag får nog fortsätta vara tidsoptimist.

Jag är full av beundran för att du vågade gå emot strömmen och satsa på ditt eget vägval. Härligt !
Du har väl bokat en liknande anslutning på tillbakaresan, hoppas jag, så att vi än en gång får ta del av en halsbrytande berättelse. :)
 
Toppen