Senaste nytt

Vilseledande marknadsföring av SAS/Star Alliance Eurobonus

Om det inte är en star alliance rtw som köpts utan ett kilroypaket, är det inte samma sak som att boka en V70 på hertz, få en Ford mondeo och bli arg på Volvo för detta?
 

Senator

Moderator
Jag börjar att misstänka att biljetten som marwet köpte var kanske "The Great Escapade", inte Star Alliance jorden runt biljett.

men på The Great Escapade kan man inte resa med Turkish?

Jag uppfattade som det inte gick att klämma in Turkish Airline, men och andra sidan är det konstigt att det inte gick att välja Air New Zealand...

Nu är det som jag försökte säga att för studenter och ungdomar under 26 år finns det fortfarande andra deals:
Jorden runt biljetter - KILROY travels skräddarsyr din resa jorden runt

Så resebyråer är inte alltid dåliga, och har andra erbjudanden till vissa målgruppper som flygbolagen väljer lägga över dit :)

Har du kontrollerat att alla leg är berättigade för EB poäng?

Det är ju det allt detta handlar om du läser tråden :)
 

Jonas C

Medlem
Priserna var ju inte direkt lockande. Ska vara möjligt att sy ihop en rolig RTW resa i Business med USDM/LifeMiles för samma pris.
Senator: Grattis till 4000 inlägg!
 

palmen

Moderator
Förstår inte vad SAS har med detta att göra riktigt. SAS har inte gjort något fel, de har inte sålt denna resa till dig, möjligt att några av de flighter du gjorde var med SAS dock.

Säg att du ville kreditera dina poäng för denna resa till United eller Lufthansa, hade du då varit sur på dessa bolag för tt du inte fick poäng för alla flygningar?

Som många andra redan sagt, det är nog Kilroy du ska vända dig till först och främst om dom nu lovat dig något.
Den bokningsklass man har på sin biljett ligger till grunden för hur mycket poäng man får, ofta bara 25% för billig economy till EuroBonus på andra bolag än SAS, ibland även 0%.
SAS har nog inte lovat dig några poäng för denna biljett du köpt, vilka poäng som SAS krediterar för flygningar går att läsa här Flygbolag - SAS och det är upp till var och en att kontrollera hur mycket poäng man får för sin bokningsklass med aktuellt flygbolag.

Innan jag blev någotsånär en medveten resenär så flög jag med Austrian, bokades i en bokningsklass som gav 0% till EB, det var sista gången jag gjorde det misstaget.
 
Toppen