Senaste nytt

Villket hotell i Rom?

Mercure Rome Colosseum Centre är ett trevligt hotell 3*+ med takterrass med bar och pool,utsikt över Rom och Colosseum, och gång avstånd till sevärdheter. Ett annat bra hotell är Radison Blu Hotell 5* även de har en bra takterrass med bar och pool och bara ca 3min gångväg från Terministationen där tåget fån flygplatsen stannar och knut punkten för tunnelbanan finns.
Kollat på Mercure, hur är omgivningarna och parken i närheten?
 
Har kollat runt en hel del nu, och urvalet har blivit betydligt mindre. Det lutar åt antingen ett B&B vid Trevifontänen eller ett enkelt men bra hotell nära stationen. Ni som varit i Rom, vilket är det bästa läget av Trevifontänen och stationen (för vanliga turistiga aktiviteter i staden).

Det mesta "turistiska" ligger i Centro Storico, och då är Trevi ett bättre läge än Termini. Även om det inte är en jättelång promenad däremellan. Dessutom tycker jag personligen att området kring Termini är lite "ruffigt".
 
Det mesta "turistiska" ligger i Centro Storico, och då är Trevi ett bättre läge än Termini. Även om det inte är en jättelång promenad däremellan. Dessutom tycker jag personligen att området kring Termini är lite "ruffigt".
Ungefär så jag tänkt också. Dock så lutar det åt Mercure vid Colosseum nu. Att ha pool när man reser med en sexåring kan vara det som gör en semester ;).
 

miklad

Medlem
Parken har ett litet Café ,lite olika lämningar och en lekplats. Om du väljer detta hotell och tar tåget in så ta tunnelbanan till Colosseum där ifrån är det bara en promenad på ca 300m till hotellet
 
Parken har ett litet Café ,lite olika lämningar och en lekplats. Om du väljer detta hotell och tar tåget in så ta tunnelbanan till Colosseum där ifrån är det bara en promenad på ca 300m till hotellet
Tack för infon. Får nog bli det, jag lockas av poolen. Fanns det något runtomkring, såsom restauranger?
 

miklad

Medlem
Det finns ett gäng restauranger i närheten, men de som ligger närmast Colosseum är inriktade på turister då de blir dyrare ,våran favorit restaurang som vi äter mist en gång på när vi är där är Trattoria il tettarello som har adress Via Dei Capocci 4/5, 00184 Rom.
 
Toppen