Senaste nytt

Vill utnyttja företagsköp - 250k i mån

Firmaj

Medlem
Exakt, 2.5% per ca 70-100k faktura i veckan * 52. Värt det;)

Nä men får se hur långt SAS MC Premium räcker och kompletterar kanske med ett elite kort så att jag får mina 20p/100kr. Ska nog kunna få in en voucher på den och en 40-70k poäng tillsammans med 400-450k poäng på MC Premium.
 

MrDollar

Medlem
Du kommer tyvärr inte kunna betala så stora belopp hos Billhop/Betalo med SAS MC Premium. Dom har en spärr på 10.000 tror per månad tror jag.

Amex däremot är det bara pumpa på med.
 

Firmaj

Medlem
Är väl 10tkr maxbelopp på spel och lotto från vad jg har läst.

Ska ringa de imorgon men känns konstigt att få en kredit på säg 100k men bara använda upp till 10. Hur ska man isåfall köpa resor osv? Ändå ett saskort.


Förresten. Någon som betalat fakturor vis kassagiro-ombud? Tar 59kr per faktura väl?
 

MrDollar

Medlem
Nej, alltså det gäller bara om du ska ta ut pengar eller betala via Billhop Betalo.
Vanliga köp kan du göra hur mycket som du vill, förutsatt att krediten räcker!
 
Ska ringa de imorgon men känns konstigt att få en kredit på säg 100k men bara använda upp till 10. Hur ska man isåfall köpa resor osv? Ändå ett saskort.

Å andra sidan är det rätt schysst att kunna få poäng genom att betala räkningar med kortet. Frågan är vad du kommer uppnå genom att ringa till kundtjänst?

Jag rekomenderar att istället schemalägga din räkningar över hela månaden istället för koncentrerar kring förfallodatum. Då kan du betala 180k per månad med SAS MC.

30 dagar / 4 dagar = 7,5 perioder
24,000kr x 7,5 perioder = 180,000 kr.
 

Kimmen00

Medlem
Å andra sidan är det rätt schysst att kunna få poäng genom att betala räkningar med kortet. Frågan är vad du kommer uppnå genom att ringa till kundtjänst?

Jag rekomenderar att istället schemalägga din räkningar över hela månaden istället för koncentrerar kring förfallodatum. Då kan du betala 180k per månad med SAS MC.

30 dagar / 4 dagar = 7,5 perioder
24,000kr x 7,5 perioder = 180,000 kr.

Det kommer troligen på sikt leda till att SEB kommer spärra kortet för "kontantuttag" och liknande som de räknar billhop till. Har bekant som konstant nyttjade just som du beskrev ovan och efter ett tag kom brev hem att seb begränsat till 1000 kr pga av så konstanta belopp via billhop..
 
Det kommer troligen på sikt leda till att SEB kommer spärra kortet för "kontantuttag" och liknande som de räknar billhop till. Har bekant som konstant nyttjade just som du beskrev ovan och efter ett tag kom brev hem att seb begränsat till 1000 kr pga av så konstanta belopp via billhop..
Ja det är väll lite extremt, min poäng var egentligen att det är onödigt att ringa kundtjänst i detta ärende.
 

Firmaj

Medlem
Ah, inser att vi missförstått varandra:)

Jag pratar om vanliga köp som jag trodde att ni pratade om var strypta till 10k. Ni pratar om räkningar:)


Har iallafall ansökt om ett SAS MC Premium nu och väntar på värvning för ett Amex premium.
 
Toppen