Vill utnyttja företagsköp - 250k i mån

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Firmaj, 3 Februari 2019.

1. Firmaj

Firmaj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt, 2.5% per ca 70-100k faktura i veckan * 52. Värt det;)

Nä men får se hur långt SAS MC Premium räcker och kompletterar kanske med ett elite kort så att jag får mina 20p/100kr. Ska nog kunna få in en voucher på den och en 40-70k poäng tillsammans med 400-450k poäng på MC Premium.

2. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer tyvärr inte kunna betala så stora belopp hos Billhop/Betalo med SAS MC Premium. Dom har en spärr på 10.000 tror per månad tror jag.

Amex däremot är det bara pumpa på med.

Mattias Holmén gillar detta.
  3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det är samma limit som kontantuttag.

MrDollar gillar detta.
  4. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Nu har jag inget SAS MC Premium men stämmer det verkligen? Är det inte max 10KKR per dygn och max 24KKR per 4 dygn?

Last edited: 10 Februari 2019
    Mattias Holmén, mackan33 och MrDollar gillar detta.
  5. Firmaj

Firmaj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är väl 10tkr maxbelopp på spel och lotto från vad jg har läst.

Ska ringa de imorgon men känns konstigt att få en kredit på säg 100k men bara använda upp till 10. Hur ska man isåfall köpa resor osv? Ändå ett saskort.

Förresten. Någon som betalat fakturor vis kassagiro-ombud? Tar 59kr per faktura väl?

6. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, alltså det gäller bara om du ska ta ut pengar eller betala via Billhop Betalo.
    Vanliga köp kan du göra hur mycket som du vill, förutsatt att krediten räcker!

Firmaj gillar detta.
  7. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan är det rätt schysst att kunna få poäng genom att betala räkningar med kortet. Frågan är vad du kommer uppnå genom att ringa till kundtjänst?

Jag rekomenderar att istället schemalägga din räkningar över hela månaden istället för koncentrerar kring förfallodatum. Då kan du betala 180k per månad med SAS MC.

30 dagar / 4 dagar = 7,5 perioder
    24,000kr x 7,5 perioder = 180,000 kr.

kander gillar detta.
  8. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer troligen på sikt leda till att SEB kommer spärra kortet för "kontantuttag" och liknande som de räknar billhop till. Har bekant som konstant nyttjade just som du beskrev ovan och efter ett tag kom brev hem att seb begränsat till 1000 kr pga av så konstanta belopp via billhop..

Mattias Holmén gillar detta.
  9. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är väll lite extremt, min poäng var egentligen att det är onödigt att ringa kundtjänst i detta ärende.

10. Firmaj

Firmaj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, inser att vi missförstått varandra:)

Jag pratar om vanliga köp som jag trodde att ni pratade om var strypta till 10k. Ni pratar om räkningar:)

Har iallafall ansökt om ett SAS MC Premium nu och väntar på värvning för ett Amex premium.

Linus Gustavsson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!