Vill utnyttja företagsköp - 250k i mån

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Firmaj, 3 Februari 2019.

1. Wyll

Wyll Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har en vecko faktura på 100k men spenderar 250k Månad? :confused::rolleyes::rolleyes:

Crille81 och FilipJ gillar detta.
  2. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men man kan väl inte betala fakturan med sitt privata kort och sedan dra av momsen i företagets redovisning?

3. Fredr1k

Fredr1k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo du betalar det som vanligt med ditt kort sen redovisas betalningen som ett utlägg sen kan bolaget dra moms och allt som vanligt. Jag betalar alla utgifter för mitt bolag med mitt AmEx

Firmaj, Brandten och samet gillar detta.
  4. Firmaj

Firmaj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Veckokortspend på ca 100k men tänkte inte köra allt så räknade jämnt på 250k:)

5. Firmaj

Firmaj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer. Utlägg:)

6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir ju lite jobbigt att hålla reda på vilka Eurobonuspoäng som är privata och vilka som är företagets.

Crille81 gillar detta.
  7. Walter

Walter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska väl egentligen bokföras som en fodran...

8. Tonton

Tonton Medlem

Nja, blir det? Alla Eurobonuspoäng är personliga enligt Terms and Conditions som du accepterar när du blir medlem i Eurobonus. De är aldrig företagets.

jerixon gillar detta.
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är riktigt, men de som exv är statligt anställda får ändå inte använda poängen privat. Jag tror inte skatteverket ser upplägget med att man tar alla utgifter i företaget på privata kreditkort och sedan använder poängen för privata resor. Jag tycker nog att man kanske inte skall skylta med vissa typer av upplägg på ett öppet forum.

Tonton gillar detta.
  10. Ludvig Skalme

Ludvig Skalme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex Platinum. Spendera så du får Centurion, då får du 1.50 mr/sek också. Då behöver su inte begränsa dig till Eurobonus. Då kan du boka Qatar, British Airways, Marriott, osv. Det skulle jag kört stenhårt på!

jerixon, Brandten och Diamond-in-the-ruff gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!