Vill SAS inte tjäna pengar eller är det IT-avdelningen som ställer till det?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Johan67, 10 Oktober 2016.

  1. Johan67

    Johan67 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fredagen 7 oktober gjorde jag en bokning för avresa den 10 oktober kl 06.10.

    Vid bokningstillfället ville jag boka SAS Plus från Arlanda via Oslo och sedan vidare med inrikesflyg i Norge.

    Det fanns inga Plus-biljetter kvar - inte ens till full-flex-priset så det fick bli en Go-biljett.

    Ombordstigning ca kl 05.50 tidigare idag och det var 12 Plus-rader med totalt 10 passagerare.

    Vidareflyget inrikes i Norge hade 7 Plus-rader och totalt 6 passagerare.

    Hur kan det komma sig att SAS inte vill sälja fler Plus-biljetter eller är det något annat som gör att det blir så här?
     
    Last edited: 10 Oktober 2016
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad var nästa ben? Om du bokade genomgående och nästa ben var med annat bolag kanske det berodde på det?
     
  3. Johan67

    Johan67 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Genomgående biljett och SAS hela vägen!
     
  4. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter riktigt märkligt måste jag säga.
     
  5. Igorius

    Igorius Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Revenue management.:D
     
    Jensik gillar detta.
  6. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt kan jag tycka.
    Kan det varit så att några bokade av /om sina biljetter efter det du bokat din biljett?
     
  7. Holloman

    Holloman Medlem

    Ort:
    Enebyberg
    Land:
    Sverige Sverige
    Att närmare 40 personer på bägge planen har bokat av mellan 7:e och 10:e låter inte så troligt. Lutar mer åt systemfel på SAS.
     
  8. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    I dubbel bemärkelse kanske ;)

    Tycker dock det händer lite med jämna mellanrum på olika flygbolag att en kabinklass nollas ut helt oförklarligt för att sedan öppnas upp igen. Känns som om det är något i de automatiserade systemen som ibland inte fungerar men att det är så få människor som jobbar med dessa frågor att de inte hinner rättas till direkt. Något som borde leda till minskad försäljning.
     
  9. Johan67

    Johan67 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Uppdatering:

    Samma situation måndagen den 17 oktober - avgången kl 06.10 går inte att boka i annat än economy. Väl ombord så är det i stort sett tomt i Plus-kabinen.

    Utan att ha gjort någon djupare vetenskaplig undersökning så kan jag konstatera att det endast gäller måndagar - övriga dagar i veckan är det möjligt att boka samt att det är "nästan" fullt i Plus-kabinen.
     
  10. Son Nguyen

    Son Nguyen Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Måske pga personale?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×