Vill ni lida med mig eller skratta åt mig..

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av jonten, 1 Juli 2015.

  1. jonten

    jonten Medlem

    USA bokat hyrbil Jersey City till Miami. Skall åka runt i 15 dagar.
    Hyrde av Alamo via bokningssida, jepp jag vet att det är rookie men dryga ~6000 sek billigare.

    Nåväl, hämtar upp bilen och de är riktigt proffsiga. Tyvärr inga roliga bilar att välja på sliten Jeep och en Hyundai Sonata. Tar Sonatan och blåser iväg till Freehold, alla väskor är stängda och i skuffen. Stannar på en outlet och shoppar, sen till hotellet. Checkar in, badar, duschar och sen iväg för middag med en kompis som bor här.

    Öppnar bildörren och ser att det sitter kryp på sätet som gömmer sig direkt. Misstänker kackerlackor men första gången jag sett något. In till repan och vaktmästaren följer med ut. Han kollar och hela bilen full av de små jävlarna. Rycker ut en tröja och skakar denna. In till repan och alla är vi äcklade. Kommer då på att jag lämnade ryggsäcken i bilen när vi var på outleten. Upp på rummet där vi öppnat alla resväskor som är brevid ryggsäcken.

    20 sekunder senare så har jag dödat en kackerlacka, ner till repan och korten på bordet. Jag har dragit med mig krypen in på rummet. De är otroligt proffsiga och erbjuder all tänkbar hjälp, inkl byte av rum om jag vill. De kommer inte debitera saneringen utan konstaterar att jag som CCG är en trogen gäst och detta är hyrbils firmans fel.

    Alamo då? Stängt för dagen, men imorgon bitti så är det de som får skicka en ordentligt uppgraderad utbytesbil till hotellet eller ge mig en duktig rabatt. Jag kommer köra på att jag även kommer behöva sanera alla kläder när jag kommer hem. Sen kommer jag ta taxi till Six Flags fram och tillbaka om de inte är snabba och byter bilen. Detta får de också betala.
    Fortsättning följer.....
     
    Gus, nota bene och Christian R gillar detta.
  2. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag lider med dig, hoppas resten av semestern fortlider krypfritt!
     
  3. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Sådant här är under all kritik, sjukt äckligt.
    Hoppas det löser sig, ska bli intressant att se hur de löser det.
     
  4. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas det löser sig!!!
     
  5. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tragiskt! Den sunkiga Cheva Captiva vi fick i IAD verkar genast bra mot detta, och den fick vi ett värdebevis på $100 som plåster på såren för! Hoppas det löser sig på ett bra sätt!

    OT: Missa inte Federici's Pizza i Freehold - Best Thin Crust Pizza in the world! (No relation to the former E-Street Band member)
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det där låter ju inte alls bra. Jag har aldrig hört talas om något liknande tidigare, men jag kan helt klart se hur det kan hända i USA.
     
  7. jonten

    jonten Medlem

    0730 ringde jag uthyraren, 45 minuter senare inget svar. Ringer 24/7/365 hotline, hamnar typ i Indien... 28 minuter senare är jag i en taxi på väg till en uthyrare i staden. Väl framme får jag en sunkig Chrysler 200, ställer frågan om det är samma klass som jag betalt. Jepp säger han.
    Väl ute i skrothögen så googlar jag, en klass mindre. Nåväl in på Six Flags och där ringer jag igen, nu svarar de. Bilen bara byter jag på valfritt kontor.
    Ersättning för att sanera väskor och kläder är de skeptiska till. Jag gör upp med lillchefen på kontoret att hon skall googla vad en sanering kostar och återkomma. Hon ringde inte som avtalat. Så blir att bråka vid återlämnade eller göra en claim mot debiteringen.

    Nåväl mot Washington så blev Philadelphias flygplats ett bra ställe att byta på.
    Ytterligare ett bråk senare så var Chryslern bytt mot den ENDA bilen de påstod kunde bli envägsbil.
    Nissan Altima, bra motor, fräsch och lite lull lull. Och en full size som jag betalt för.
    Så nöjd med bil men inte bemötande. Om 14 dagar vet vi om jag får någon ersättning
     
  8. matte_ante

    matte_ante Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt att höra, har själv dåliga erfarenheter av Alamo.
    Vart det något strul med att du lämnat kvar bilen på hotellet?
     
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas allt löser sig till det bästa. Har själv ett 50-tal bokningar med Alamo (i stort sett alltid via bokningssite) och enbart haft strul med företaget vid ett par tillfällen. Och då har jag tyvärr krockat en bil och haft inbrott en gång men de gångerna var inget problem. Attityden hos personalen har vid några tillfällen dock kunnat vara bättre

    Ena strulet var att de krävde att jag skulle betala för en full tank och andra tillfället hade jag inte fått full tank men detta skulle kompenseras vid återlämningstillfället vilket givetvis strulade...
     
  10. jonten

    jonten Medlem

    Det var inte populärt att lämna bilen, men jag har inte hört något mer.
    Båda bilarna lämnades utan att jag tankat upp det jag kört. Är de smidiga så släpper de det, annars blir det bråk i Miami.
    Och Altiman rullar på, 0,65 i förbrukning när bensinen kostar typ ~5 kr/litern gör inte ont.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×