Senaste nytt

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?


  • Total voters
    167

adhoc76

Medlem
Ja egentligen spelar det ingen större roll för mig... Men om det innebär färre deals i business, pga tidsskäl eller annat, så blir mitt svar tydligt NEJ.
 

Hur stort kan intresset här vara för resor likt dessa mellan städer ute i Europa?
Jag ser gärna att det postas bra deals i economy men då vill jag gärna kunna sortera bort alla som inte är från Stockholm
 

Swisser

Medlem
För min del är det ok och intressant även med economy class deals inom Europa. Restiden är så kort så det spelar inte någon större roll vilken klass man flyger i. Dessutom är nästan all inomeuropeiska flyg narrow body.

För resor till destinationer utanför Europa är jag däremot bara intresserad av business eller first class deals. På dessa flighter har man ju i de flesta fall widebody flygplan, där bekvämligheten i business är på en helt annan nivå än i ett narrowbody flygplan.
 

Dr. Miles

Expert
Hur stort kan intresset här vara för resor likt dessa mellan städer ute i Europa?
Jag ser gärna att det postas bra deals i economy men då vill jag gärna kunna sortera bort alla som inte är från Stockholm
Ingen diskussion om sortering/filter funktion här tack. Denna funktion kommer när våra tekniker har fått mer tid. Förhoppningsvis till sommaren.
 

TheEagle

Medlem
Det är ganska intressant att veta att det finns större intresse (många sidovisningar) av denna Economy class deal än t ex http://www.businessclass.se/forum/d...-brasilien-t-r-air-france-klm-10-500-sek.html som är vekrligen en superdeal.
Jag kanske ska satsa mer på Economy class deals, vad säger ni om det? ;)

---
EDIT: Inläggen är flyttad från http://www.businessclass.se/forum/d...ingapore-airlines-4-100-sek-inkl-skatter.html

En känsla bara, men det känns inte som att så många här på siten kör på Scary Team. Hade det varit ett One World eller *A erbjudande så då hade nog "klicken" gått upp.

Att bara jaga "klick" på en sajt är kanske bra för annonsintäkterna, men en premiumresesajt kanske mår bra av att man inte går ifrån orginaltanken allt för mycket.
 

Dr. Miles

Expert
Att bara jaga "klick" på en sajt är kanske bra för annonsintäkterna, men en premiumresesajt kanske mår bra av att man inte går ifrån orginaltanken allt för mycket.
Vem har sagt att denna sajt är endast för resande i premiumkabiner? :confused:
Jag trodde att denna sajt var för medvetna resenärer. Det kan man vara även när man reser i Economy class.
 

TheEagle

Medlem
Vem har sagt att denna sajt är endast för resande i premiumkabiner? :confused:
Jag trodde att denna sajt var för medvetna resenärer. Det kan man vara även när man reser i Economy class.

Medvetna resenärer absolut! Men sajten heter ju BC.se och då hade man väl ändå från början tanken om att man ska koncentrera sig på premiumklasser. Eller?
Tycker som sagt inte det är fel med ekonomierbjudanden om de är riktigt bra. Jag har heller inget emot att det publiceras en massa ekonomierbjudanden. Men då kanske man skall skapa en ekonomidealstråd?
Förstår också att nu när BC.se börjar bli lite större så ser man ju gärna hur man kan bli ännu större. Givetvis ger det mer pengar i kassan vilket kan locka.
Har dock varit med om "klickjakt" i mitt jobb och det är aldrig något jag gillat och som jag tror i längden är dåligt så länge man bara inte är ute efter mer pengar.
 

NotRyan

Medlem
Jag tycker synd om dem som lider av Business Class Syndrome. Som doktor har jag skyldighet att ordna passande rehabilitering för dessa stackars människor, t ex att resa i Economy class. :)

Jag har funderat på om det inte skulle komma någon rehab-deal med något LCC eller annat junk snart, gärna med utgångspunkt i närheten av FRA (HHN), CDG (BVA) eller LHR (STN/LGW), lagom anpassade till ankomster med NH/OZ/SQ/TG.... :cool:
 

Pho

Medlem
För egen del så kan ekonomi vara intressant, men då bör de helst starta från Sverige. Inte så intressant att köpa separata biljetter för att positionera sig för ekonomiklass...
 
Toppen