Vill du flyga privatjet billigt?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Bryant, 8 Maj 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last Minute Deals | Blink

Detta flygbolag tar med sig betalande pax på deras ferryflygningar. Priset tror jag är från 200€ och uppåt beroende på sträcka, det fina är att priset är för hela flygplanet. Det gäller iofs att vara väldigt flexibel och ha nära till mindre fält i Frankrike eller Storbrittanien..

Fly from Geneva to Zurich at approx 18:30 on 30 Apr 2012 for just £250. http://bit.ly/IxZ2pj
    saxat från deras twitter

Last edited: 8 Maj 2012
  2. 195.000kr för att flyga familjen till Visby över dagen, inte farligt :D

Skärmavbild 2012-05-08 kl. 16.21.10.jpg

3. Haha, kanonpris på resan till Visby! ;)
    Man ska nog sikta in sig på att ha utgångsstationen där planen finns stationerade iaf...borde ju kunna innebära rätt mycket bättre priser...

Jag ska lägga till sidan som bokmärke... Skulle vara kul att testa en kort tur när de har "free-seats" på någon flygning :)

4. Funderar på vem tusan som skulle betala 195.000kr för fyra platser på en sådan kort sträcka..

Om jag köper ett billigt jet-plan (ca 10 milj) och bedriver samma Business behöver jag ju bara flyga 50 resor innan jag går break-even... Sen lägger jag ner alltihop och behåller planet:cool:

PS. Det är en otäck utveckling för Businessclass.se och min privatekonomi att vi nu även diskuterar privatjet.... som att det inte räckte med första klass:D

Last edited: 8 Maj 2012
    3 personer gillar detta.
  5. Ja, någon skrev t o m om SMS lån.;)

1 person likes this.
  6. Det företag vars charter av privatflygplan ha nominerats för flest priser under senaste tid är annars privatefly.com

Jag har hittat priser för en Dornier 328 med 33 säten från 18.383€ T/R LHR-ZRH. Om Businessclass.se fyller hela planet betalar vi 5.000kr T/R per person ;)

Skärmavbild 2012-05-08 kl. 19.55.06.jpg

7. mrflyt

mrflyt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Björnström var väl inne på att göra en milagerun med Lufthansa privatjet för en tid sen.
    Blev det några legs?

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Björnström, boka! Då ser jag till att testa bolaget när de ferry flyger till Sthlm ;). När jag var inne tidigare i år och tittade på flighter så fanns det en hel del att välja på. Det svåra var bara att få med mig tre till... Men nu kanske det löser sig?!

9. Vi borde ju nästan få till ett Reportage med bolaget! (Blink alltså) Jag ska följa deras twitterflöde för att se om det kommer några bra erbjudanden.

Jag bor ju smidigt nära såväl LIN, MXP, ZRH så om det kommer in något erbjudande för 250£ så kommer ett reportage! :)

10. Det var våren 2010: OT: LH Private Jet DO ex-ARN - FlyerTalk Forums

Dealen var i korthet att man skulle betala runt 110.000kr för att flyga 12 gånger med Lufthansa Private Jet och generera 600.000 HON-Circle miles. Det föll på att Lufthansa ändrade reglerna och begränsade erbjudandet till max 8 flighter vilket givit 400.000 miles. Jag kände inte att det var möjligt att generera ytterligare 200.000 miles inom kvalificeringsperioden och då blev hela upplägget lite dyrt.

Synd, för det hade varit den sjukaste Milage Run resan någonsin :)

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!