Vilket säte ska jag välja på Asiana Boeing 747-400 Combi?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av FF#1, 10 September 2013.

1. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker FRA-ICN med OZ.
    Enligt vad jag kan se så är det en Boeing 747-400 Combi (74E) som flyger den sträckan.
    Ni som har åkt med dem, några tips vad jag ska välja för säte?

Last edited: 10 September 2013
  2. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rad är ju alltid lite speciellt att sitta på och framför allt i nosen på en 747a. Men annars är rad två ett väldigt bra alternativ, och är ganska privat. Reser du med någon är det endast 4 E och F som är bredvid varandra och gör det enkelt att prata med varandra, rad 1 skulle kunna fungera men det är lite långt mellan stolarna.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag satt på rad 2 och det var väldigt privat, visserligen var det bara 3 andra passagerare i F och alla satt på rad 4 så ingen hade anledning att gå längst fram förutom flygvärdinnorna samt om de skulle hämta något i garderoben längst fram (hände 1 gång innan landning).

4. Jag gillade inte alls 4E/F - kändes inte som First Class.

Välj 1A/1K istället, jag och David flyttade direkt dit när tillfälle fanns (vi var ensamma i First Class).

1 person likes this.
  5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla tips. Ska kontakta Asiana och be de reservera ett säte åt mig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!