Vilket resemål i Asien ska man välja om man enbart vill flyga med SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Foffer, 16 Oktober 2015.

1. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ponera att jag uteslutande vill flyga med SAS oavsett vilka fantastiska alternativ ni kommer upp med, vilken destination (Shanghai, Hongkong, Peking eller Tokyo) i Asien ska man välja som novis i Asien för en weekend med familjen (2 vuxna & 2 barn under 3 år) där vi bara vill turista lite och se något "nytt". Vi söker mer fokus på en häftig upplevelse genom att gå runt på gatorna och suga in atmosvären än att göra massa upptåg eller spendera tid på shopping och kultur.

2. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara varit till Tokyo av SAS asien-destinationer, men jag tror att det skulle passa er fint på din beskrivning. Tror att staden har något för er alla, och det är smidigt med Visa on Arrival. Sen så är alla japanerna så sjukt vänliga och trevliga, så det finns inte ens anledning att vara orolig för språkbarriärer eller annat.

Foffer gillar detta.
  3. Vilken flygplats utgår ni ifrån? Från Arlanda är ju Hongkong allra smidigast och väldigt häftig stad. Jag ska göra en weekend dit snart. Ut 13.50 fredag och hemma igen sön kväll. Hela lördagen på plats.

4. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle utesluta Peking direkt med småbarn, med tanke på den tidvis mycket dåliga luften där.

Morgan, Dr. Miles och Foffer gillar detta.
  5. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN så det upplägget lät riktigt lockande

6. varva77

varva77 Medlem

Varit i Tokyo, Peking och Shanghai. Tokyo slår de andra två med hästlängder på alla sätt men framförallt på det sätt du beskriver ni vill göra.

Johan Hbg och IPC_Mataveri gillar detta.
  7. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är det som sticker ut positivt då? Så jag förstår din tanke :)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svårt att beskriva - Japan är inte som någon annat land på jorden. Jag kan inte uttala mig om Hong Kong, som nog också är en spännande stad, men Tokyo är en av de mest fascinerande städer jag besökt.

Unicornone, nissefalk, GillBates och 3 andra gillar detta.
  9. Anfield

Anfield Medlem

Vad kul ! Nu blev jag sugen på Tokyo !

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!