Senaste nytt

Vilket Radisson i och runt Cape Canaveral?

jonten

Medlem
Har bott en natt på Resort at the port, helt ok. Trevlig personal, uppgraderat rum lite extra öl-biljetter. CCC
Badade inte då det inte direkt var väder för det.
 
Allmänna funderingar, hur fräscht det är, just om poolområde är ok osv? Något speciellt man ska tänka på eller göra?

Hur är frukosten, är också CCC så finns ju en chans man blir inbjuden till den?
 

jonten

Medlem
Frukosten var den klassiska "socker frukosten" dvs bullar, söta cornflakes, ägg och någon korv.
Poolen såg hygglig ut, rummen halvhyggliga.
Tänk på att parkera bilen på rätt ställe, det finns diverse ingångar runt husen så slipper du släpa väskor.
 
Tack, reser med familjen så man är lite mer exponerad än vanligt.

Har väldigt blandade erfarenheter av Radissonhotellen i USA, vissa har varit helt ok medan andra varit väldigt sjabbiga.
 

mha321

Medlem
Hur nära räknas som "runt"? Jag bodde på Radisson Suites Hotel Oceanfront nere vid Melbourne, men det är en dryg halvtimme bort med bil från Cape.

Stora och helt OK rum. Jag fick en uppgraderad hörnsvit med balkong åt två håll osv. Ligger i princip på beachen, men jag provade den inte mer än för en promenad :)

Frukosten för CCC var en typisk sådan som nämnts tidigare -- lite ägg och bacon, bagles och lite bullar.

Men det är ett vanligt beach-hotell snarare än resort.
 
En liten rapport efter att ha bott på Resort at the Port.

Rummen vi fick,"suites", var förmodligen ganska nyrenoverade och helt ok. Resten av hotellet var faktiskt inte ok. Började vid incheckningen, förvisso en liten kö och lite allmänt bullrigt men detta var tillräckligt för att personalen skulle bli lite otrevliga och skrikiga. Poolområdet väldigt dåligt skött med matrester och skräp liggandes kvar länge, gamla handdukar likaså. Folk betedde sig... med drinkar etc i poolen, och ingen personal som höll ordning.

Funkar om man stannar kort tid för att tex besöka Kennedy Space Center men undvik längre perioder är mitt tips.
 
Toppen