Senaste nytt

Vilket program i One World?

Dr. Miles

Expert
Vad är mest förmånligt nu när BAEC har ändrat så mycket i sitt program?

Om man som jag åker det mesta i economy så undrar jag om det egentligen är något som är bättre eller sämre?

Jag har lyckats med en status match på Air Berlin vilket passar mig då jag funderar på att flyga lite med Ethiad framöver vilket inte ger något till BAEC.

Men så har jag läst lite om AAA och det kanske är bättre? Eller har dom ändrat något till något negativt här som gör det sämre?

SUCK.....Vad ska man välja? o_O
Om du flyger mest i Economy och flyger med Etihad Airways, tror jag att American Airlines AAdvantage är ett bättre val än British Airways Executive Club.
Så länge du har aktivitet (+/-) minst var 18:e månader går hela miles på kontot inte ut.

http://www.businessclass.se/forum/t...änga-livslängd-på-dina-aadvantage-miles.6947/
http://www.businessclass.se/forum/t...e-club-och-american-airlines-aadvantage.8031/
 
Om du flyger mest i Economy och flyger med Etihad Airways, tror jag att American Airlines AAdvantage är ett bättre val än British Airways Executive Club.
Så länge du har aktivitet (+/-) minst var 18:e månader går hela miles på kontot inte ut.

http://www.businessclass.se/forum/t...änga-livslängd-på-dina-aadvantage-miles.6947/
http://www.businessclass.se/forum/t...e-club-och-american-airlines-aadvantage.8031/

Tack!

Oki då står vi mellan AAdvantage och Air Berlin då....Och så länge man har sitt guldkort på Air Berlin så finns det heller ingen expiration date på poängen....

"Have you sometimes felt frustrated that your bonus points or award miles have expired? And you only needed a couple more flights to reach your target? As the holder of a topbonus Gold or Platinum Card, you don’t need to worry. As long as you have Gold or Platinum Status you will not lose any of your award miles.

So sit back and look forward to your next topbonus award – as you can keep your miles."

Är det någonstans man kan se intjäningen på AAdvantage? Har inte lust att bli medlem bara för att kunna se vad olika klasser ger på olika bolag?

EDIT!! Hittade det genom länkarna ovan!
 

RobHK

Medlem
Det beror på hur ofta han flyger, på Finnair försvinner poängen efter tre år. På BA försvinner poängen "aldrig".

OK, tänkte bara att det stora skillnaden i antalet poäng borde vara värt det. Det är ju inte jättesvårt att göra av med poäng inom 3 år ändå..
 

AABack2ARN

Medlem
Fast å andra sidan är det ytterligare en sak att hålla reda på och kan hindra en från att uppnå den resan man verkligen vill ha. Nu har väl Finnair så att man kan delbetala med poäng och då minskar svårigheten att göra av med poäng helt klart.
 

Dr. Miles

Expert
Fast å andra sidan är det ytterligare en sak att hålla reda på och kan hindra en från att uppnå den resan man verkligen vill ha. Nu har väl Finnair så att man kan delbetala med poäng och då minskar svårigheten att göra av med poäng helt klart.
Fast i så fall British Airways Executive Club ännu bättre.
En award kostar från 4.500 avios och man kan delbetala med pengar OCH avios går inte ut så länge man har aktivitet på kontot minst var 36:e månader.
 

AABack2ARN

Medlem
Jo det sa jag inget om ;). Jag menade bara att Finnair har i alla fall gjort det lättare att göra av med poäng jämfört med hur det var tidigare.
 

d99mlu

Medlem
Nu har jag plöjt igenom en uppsjö av trådar om vilket program inom OneWorld som är bäst... som sagts många gånger beror det på resmönster, men jag blir inte riktigt klok på vad som skulle gälla mig. Tacksam för synpunkter alltså.

Jag har i princip varit Star Alliance trogen i vått och torrt, men nu har jag en longhaul med Iberia i business på schemat. Tänkte därför att jag skulle skaffa ett OW-konto.

Jag kommer fortsätta köra *A primärt och främst använda OW-kontot till privatresor i business när något bolag där är extra förmånligt, kanske någon longhaul per år. Jag siktar alltså inte på status inom OW utan vill mest samla poäng tills man kan ta ut någon rolig F-award med tiden.

Vad jag läst mig till i trådarna låter det som att AAdvantage skulle passa bäst. Gäller det fortfarande?
 

nota bene

Medlem
För uttag i premiumkabin är AA bäst. Det finns en del sweet spots hos BA också, men de är begränsade till BA inom Europa, AA Y i USA och typ allt intra-Asien.

För status skulle jag fortfarande ha rekommenderat BA då du efter en eller två longhauls i business uppnår lounge, extra bagage etc. (OW sapphire) Men eftersom du inte verkar ha någon nytta av status (iom ATT du flyger C) är American nog det bästa!

Jag är inte särskilt påläst om de mindre bolagen dock...
 
Toppen