Senaste nytt

Vilket plan flyger SK 901 på min bokning?

AABack2ARN

Medlem
Kul - då håller vi tummarna för att SAS inte ändrar sina planer eller att något oförutsett händer med planen :)

Som sagt, chansen är ju i alla fall större att du får nya kabinen om det är en av de planerade 330-avgångarna.
 

Fredah

Medlem
Just nu ser det ut som om det är LAN maskinen, men det kan ändras
Var kan man se vilken kärra som kör vilken flight? Jag menar modell kan man ju se vid bokningen av biljetten men då står det ju bara "A-340".
Intressant att veta vilken kärra som är planerad även om det inte kan garanteras.
 

011430121

Medlem
Om du bokar säte så ser du hur den är konfunderad ett annat alternativ är Expertflyer som är en tjänst man betalar för, vilka datum är det du åker @Fredah
Om det fortfarande är den 8/4 så är det LAN maskinen
 
Last edited:

Fredah

Medlem
Om du bokar säte så ser du hur den är konfunderad ett annat alternativ är Expertflyer som är en tjänst man betalar för, vilka datum är det du åker @Fredah
Om det fortfarande är den 8/4 så är det LAN maskinen
Jag signade upp för Expertflyer som verkade vara en grym tjänst tills jag insåg att SAS inte finns med.. :/

Jag kommer att flyga:
17 Sept (GOT)-ARN-HKG SK0963
21 Sept HKG-ARN-(GOT) SK0964
13 Nov (GOT)-CPH-IAD SK0925
15 Nov IAD-CPH-(GOT) SK0926

Några bokningar som jag fick loss via senaste kampanjer ca 3+3kkr. :)
Kommer troligen köra OT på någon/några av segmenten men känns inte värt att köra business om det är gamla kabinen.
Flög CPH-SFO ToR med gamla kabinen i Business och det var mest problem (med säten), hade lika gärna kunnat spara lite och ta PLUS.
 

fcx

Medlem
Var kan man se vilken kärra som kör vilken flight? Jag menar modell kan man ju se vid bokningen av biljetten men då står det ju bara "A-340".
Intressant att veta vilken kärra som är planerad även om det inte kan garanteras.
Det räcker med gratiskonto på Expertflyer för att kolla seatmaps.
 

Fredah

Medlem
För att förtydliga lite, ja man kan se seatmaps för SAS på Expertflyer men hur vet man vilken kärra det är genom att titta på seatmap?

Det jag syftade på gällande Expertflyer är Awards etc.
 
Nu lånar jag tråden. Har precis bokat award biljetter till NY nästa sommar i Business på SK901/902, när jag sedan ska in och boka till en vanlig köp biljett så ser jag att det inte finns några Plus biljetter och börjar genast misstänka LAN maskinen som jag själv åkt med tidigare i C. Även om denna nu var helt ok att åka jämfört med gamla SAS C klass så hade jag ju som föregående talare sett fram emot prova nya kabinen (speciellt då detta är en studentpresent till en av medresenärerna som tar studenten dagen före). MEN då tänds ett litet hopp det står att det är en A330-300 maskin både i bokningsbekräftelse på award og på översikten när jag ska boka köpebiljett. LAN flyget är väl ändå en A340? Vad gissar ni på? ;) Vet självfallet att dom kan ändra flyget i sista minuten (det var så jag fick prova på LAN kärran sist) men det hade ändå varit skönt att åtminstone ha hoppet om en ny kärra. Kan det vara ett tredje alternativ med något ännu sämre leasingflyg som varken är uppgraderat eller är LAN?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2015-09-14 kl. 21.07.20.png
    Skärmavbild 2015-09-14 kl. 21.07.20.png
    238,4 KB · Visningar: 301

agehall

Medlem
1) När du bokar så långt fram kan allt hinna ändras flera gånger.
2) Borde inte de flesta maskiner vara uppgraderade då, inkl A343?
 
Toppen