Senaste nytt

Vilket lyxhotell i Tokyo ska jag boka?

toer00

Medlem
Skall själv till Tokyo på semester i mars nästa år.
Valet av hotell står mellan Mandarin Oriental, eller Shangri-La.

Någon som bott nyligen på dessa och kan ge lite rekommendationer...?
 

Dr. Miles

Expert
För 700-900kr/natt!?
Jag tror att det har kommit ett par off topic inlägg som inte svarade på trådstartarens behov/önskemål.

Skall själv till Tokyo på semester i mars nästa år.
Valet av hotell står mellan Mandarin Oriental, eller Shangri-La.

Någon som bott nyligen på dessa och kan ge lite rekommendationer...?
Kan rekommendera Four Seasons och Mandarin Oriental.
 
Skall själv till Tokyo på semester i mars nästa år.
Valet av hotell står mellan Mandarin Oriental, eller Shangri-La.

Någon som bott nyligen på dessa och kan ge lite rekommendationer...?

Jag har bott en hel del på båda och tycker Mandarin Oriental är klart bäst av de två. Men båda är väldigt bra hotell!

Det enda jag kan tycka är bättre på Shangri-La är att läget kanske är lite, lite bättre och att Shangri-La är bra på recognition av status med uppgraderingar, gratis frukost mm. Jag är "Jade" genom Amex Platinum.

MO har ju inte samma typ av medlem/bonus/nivå system men de är istället grymma på att anteckna alla ens önskemål från senaste vistelsen så att all personal redan vet hur man vill ha det. Nästan lite "spooky" ibland. Maten på MO är fantastiskt. Dels grym frukost och både Sushi Sora och Tapas Molecular håller väldigt, väldigt hög nivå.
Brukar gå att boka "bo 4 nätter betala för 3" inkl. frukost på deras hemsida. Finns annars länk till det erbjudandet om man söker här på businessclass.


Så här skulle jag rangordna mina favorithotell i Tokyo:
1. Mandarin Oriental
2. Park Hyatt
3. Conrad (ALLTID blivit uppgraderad som HH Gold)
4. Shangri-La

Själva rummet gillar jag nog bäst på Conrad faktiskt.
Park Hyatt har sämst frukost av de fyra (fortfarande bra), men bäst utsikt!
Men alla är så pass bra att jag bokar det där jag får bäst deal just då. (Försöker i och för sig alltid få några nätter på MO...)

Vet att många här verkar gilla det men det sämsta jag bott på i Tokyo är Hilton Shinjuku. Vi checkade ut efter bara ett par timmar och tog in på Conrad istället. Riktigt dåliga rum och lobbyn var som "Spring break Cancun" typ. Fulla, feta, gapiga amerikaner. Där sätter jag aldrig min fot igen...
 

ErikLi

Medlem
Vi bodde på shangri-la via en 2-4-1 trip i LH-F för två år sedan, var mkt nöjda med hotellet, deras service, trevlig bar etc
 
Toppen