Senaste nytt

Vilket lounge använder Emirates på Arlanda?

Magino

Medlem
Emirates gemensamma business/first lounger brukar ju generellt andas mer första klass än business class. Ganska lyxig inredning och bra med mat och dryck, ofta både buffé och en enklare à la carte meny samt champagne för självservering. Så en Emirates lounge till Arlanda vore trevligt, och ännu bättre om den funkar med Priority Pass också... ;) Men realistiskt lär det nog krävas en del svarta siffror och kanske ytterligare en daglig avgång innan en lounge på Arlanda blir aktuell.

Det är ju alltid tillåtet att drömma. Ja en äkta Emirates lounge på arlanda skulle soppa mattan med resten av utbudet. Men som du säger det krävs nog minst en avgång till och en bra siffror.
 
Ringde Emirates idag och skulle fixa lite med min bokning och passade på att fråga vilken lounge. Hon dubbelkollade med sin supervisor men även han visste inte om vilken lounge som kommer användas.

Dom rekommenderade mig vänligt att fråga vid incheckningen.... Tåls att vänta till 4 sept och se vad de blir! Några medlemmar ska ju flyga då så :)
 

MarSecLtd

Medlem
Själv flyger jag inte då. Flyger förhoppningsvis DXB-ARN 11sep för att ta mig hem från jobbet. 18sep blir premiären för mig ARN-DXB med EK
 

Jacob

Medlem
Tittar man på listan över de lounger som används idag så är det ganska tydligt vilken typ av lounger man nyttjar, i de allra flesta fall trejdepartslounger som drivs av något handlingbolag på flygplatsen (Menzies/Servisair/Swissport/Plaza Premium etc).

Worldwide Lounges | Lounges | The Emirates Experience | Emirates Sweden

Det här är väl baksidan med att inte tillhöra något av allianserna då en allianstillhörighet nog hade öppnat upp för bättre lounger på de flygplatser där man inte har egna lounger.
 

Teddulin

Medlem
Jag åker den 9/10 med min blivande fru och våran son, vi åker i business och de övriga 5 i vårat sällskap åker där bak. Funderade ett litet tag på att åka F ena vägen men det kändes lite onödigt då tjejen absolut inte bryr sig och lillkillen hade fått betala fullt pris.
 

A380*G

Medlem
Jag åker den 9/10 med min blivande fru och våran son, vi åker i business och de övriga 5 i vårat sällskap åker där bak. Funderade ett litet tag på att åka F ena vägen men det kändes lite onödigt då tjejen absolut inte bryr sig och lillkillen hade fått betala fullt pris.

Har EK barnrabatt i C men inte i F? Hur gammal är grabben? Åker han som infant in lap, infant in seat eller är han +2 år?
 

Teddulin

Medlem
Han är 8 månader och åker infant in lap. Det kostar en dryg tusenlapp för honom i C, men nu när jag kollade så såg jag att det "bara" hade kostat 2980 för honom i F. Ja ja, kan ju försöka tigga till mig en upgrade då vi ska till Dubai och gifta oss.
 
Loungen öppnas tydligen imorgon 4: September, Emirates är första ensamma kund, troligtvis kommer flera bolag som avgår från terminal 5 hyra in sig. Loungen drivs av Swedavia i sammarbete med Nordic Aero. Dock har Menzies handlingen på bolaget.
 
Toppen