Vilket lounge använder Emirates på Arlanda?

Diskussion i 'Lounger' startad av MarSecLtd, 31 Juli 2013.

1. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sökt information och inte hittat något. Någon som vet vilken lounge de skall använda? Själv skulle jag nog tippa på att de hyr in sig på Menzies Executive Lounge.

//Micke

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De här en intressant fråga jag också undrar över, har dock inte hittat något själv om de...

Vi kan ju hoppas att en ny lounge upprättas då SAS ska flytta ur en del av sina lokaler kanske de finns plats ??

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på avgångstiden kanske de använder sig av SAS-loungerna som partnerlounger? Det är väl inte direkt packat mellan 11-14 där?

4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har många gånger funderat på vad den nya trappan bland butikerna, bredvid Forex, i nya hallen skall gå till. Kan det vara där uppe som det blir något eller kan det vara i det nya utrymmet på F? Uppför trappan vid butikerna vore ju rätt flott faktiskt..

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jacob har skrivit några rader om detta för (ett år sedan?) att ny lounge var planerad men planerna lagts på is.

6. Har Emirates egen lounge på Köpenhamn? I så fall tror jag att de kanske gör en ny lounge även i Stockholm, men annars tror jag att de anlitar någon av befintliga loungeoperatörer.

Det finns en tråd om denna plats. (eller kanske inte det samma?)
    http://www.businessclass.se/flygplatser/4002-sas-nya-lounge-pa-arlanda-aldrig-blev-klar.html

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, Emirates använder Copenhagen Apartment (bredvid Novia) för C och F.

8. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För C i alla fall. Ingen F från Köpenhamn väl?

9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt rätt, ingen F från Köpenhamn. Man kan ju hoppas att dom kanske hittar på något speciellt i loungeväg för dom få som flyger F varje dag från Stockholm :)

10. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qatar och Emirates borde slå sig ihop och göra en snygg och cool lounge på ARN för deras C (och F?) passagerare :)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!