Vilket kreditkort borde jag välja?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av kladdigflamingo, 28 September 2016.

1. kladdigflamingo

kladdigflamingo Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Hade varit mycket tacksam om jag kunde få lite hjälp med att välja rätt kreditkort.

Vill kunna samla bonuspoäng att använda till billigare flygbilljetter. Reser cirka 8ggr året.

Finns det något kreditkort man kan betala fakturor med och få mer bonus på så sätt? Eller vad är bästa strategien att få så mycket poäng varje månad?

Ursäktar om det redan finns en liknande tråd, vänligen radera denna då o ge mig en länk till typ en begginners guide.

God kväll

Kladdigflamingo

2. Det finns ett flertal trådar om detta. Du kan se denna där jag tyckte att summeringen av @Jakob Österberg var mycket bra. Som summering ska du välja ett Amex, Elite eller Premium, för att få 2-4-1 vouchers för magiska bonusresor. En del har även båda korten för att få tre vouchers per år. Som komplement är SAS Mastercard bra, billigt och ger hyfsat med poäng.

Fakturor kan betalas via Betalo eller Billhop. Fram till början av detta år kunde man avgiftsfritt använda ett kreditkort från Coop men det är numera helt värdelöst.

Business Dad och Jakob Österberg gillar detta.
  3. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bör kanske tilläggas att det inte räcker med att ha båda korten utan att man dessutom måste ha en "spend" på minst 450 tkr under ett kalenderår. Kanske självklart för de flesta men inte helt säkert för en ny medlem.

Välkommen för övrigt @kladdigflamingo! Och sen är jag lite nyfiken på vad som fick dig att välja det minst sagt originella användarnamnet...

FDN, Business Dad och Jompa gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!