Senaste nytt

Vilket hotellprogram är bäst inom Skandinavien?

Valley

Medlem
För nästa 11 månader skall jag köra hårt med Choice. 23 nätter kvar att avverka innan sista maj nästa år.
Och eftersom mina Norgeuppdrag fortsätter borde det (tyvärr på ett sätt) inte var några problem
 

Valley

Medlem
Choice och jag är uppenbarligen inte kompisar.
Förvisso en trainee i receptionen vid incheckning på Comfort Hotel, Malmö. Men även dem borde fått information om hotellcheckerna.
Därefter blir man visad till hissen, som leder upp till våning 5, men utan att det finns någon rumsmarkering där mitt rum ingår.
Till slut, med hjälp av en städerska och lite rundvandring kommer jag fram.

Och eftersom jag tänkte få lite jobb gjort blev jag glatt överraskad av att mötas av en tämligen smal glasbardisk med tillhörande allt utom bekväm barstol.

Måste säga att jag saknar det gamla Hilton i Malmö just nu. Det blev väl ett Scandic har jag för mig.

Får trösta mig med att denna övernattning ger mig de sista stackars poängen för en fri weekend på Thief. Därefter lägger jag nog ner Choice
 

olo

Medlem
Choice och jag är uppenbarligen inte kompisar.
Förvisso en trainee i receptionen vid incheckning på Comfort Hotel, Malmö. Men även dem borde fått information om hotellcheckerna.
På Comfort får man ingen restaurangkupong. Tror att det beror på lågpris-profilen, och att de i princip aldrig har någon restaurang.
 

nota bene

Medlem
Inom Sverige tycker jag Elite generellt håller högst klass! Brukar komma upp i silver på intjäning (vilket inte ger jättemycket), men hotellen är trevliga och rummen bra. Har man det svarta kortet vet jag att det är en del fördelar...

Nordic Choice är annars en solid kedja, men med mitt resemönster passar Elite bättre då jag ganska ofta har konferenser eller möten på Elite-hotell eller i väldigt nära anslutning i t.ex. Malmö och Göteborg.

Reser man mycket på landsbygden är väl BW i princip det enda alternativet, men där är recognition väldigt dålig, och standarden mycket varierande. Bor ofta på Gamla Teatern i Östersund, vilket jag gillar!
 

Elias

Medlem
Bor ofta på Gamla Teatern i Östersund, vilket jag gillar!
Bodde här en helg i somras, såg till att status matcha mig till BW-diamond innan. Fick en trevlig uppgradering (bokat absolut billigaste rummet) 6% cashback från refunder.se, 200kr i restaurang voucher samt 1200 EB poäng.
Hela hotellet var förvånansvärt trevligt! Var väldigt nöjd totalt sett!:)
 

nota bene

Medlem
Bodde här en helg i somras, såg till att status matcha mig till BW-diamond innan. Fick en trevlig uppgradering (bokat absolut billigaste rummet) 6% cashback från refunder.se, 200kr i restaurang voucher samt 1200 EB poäng.
Hela hotellet var förvånansvärt trevligt! Var väldigt nöjd totalt sett!:)
Bra att höra att du gillade det!

Min kollega är Diamond och bor där minst en helg i månaden - alltid vouchers som det ska vara och bra service; ibland uppgraderade rum om det finns tillgängligt. (Rummen en trappa ned utan fönster är en annan kategori - bör undvikas...) Dessutom en helt ok restaurang (om man vill ha typ älgköttbullar med mos och lingonsylt - inte för fine dining!)
 

poiu

Medlem
Överlag har jag haft bra upplevelser hos Choice i Sverige och Norge. Har flera gånger fått bättre uppgraderingar än jag haft rätt till.
 

olo

Medlem
En annan fördel är att man blir tillgodoräknad 10 nätter per år med kortet. Vilket gör att det gå snabbare att nå nästa nivå, och att man aldrig förlorar sin silverstatus så länge man har kortet.
Kortet i sig är dock sämre än Coop Medmera Mer, men gratis år 1 och så länge man är Guld. Så jag har kvar kortet så länge jag är guld, då de extra 10 nätter är en skön skjuts på vägen. Vill de ha betalt av mig för kortet, så tackar jag för mig.
 
Toppen