Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

Hafermann

Medlem
Hade spanat in Hilton Mongkok, men de öppnar inte poolen förrän maj månad.
Det kanji dock vara 25 grader andra halvan av februari om man vi har tur, och då hade det varit önskvärt med pool.
 
Vi åker hela familjen och bor på Ibis Hong Kong Central & Sheung Wan 29/11-3/12, 1809 HKD per natt ex frukost.

Family Room 1 Double Bed 2 Single Beds
4 Adults , 0Child
Family room features connecting rooms: one room with queen-size bed and one room with 2 single beds, two bathrooms. Together with spectacular Harbor view, it is the perfect choice for family getaway.
Hkg.jpg

Lånad bild från hemsidan
 

JGG

Medlem
Om du inte hunnit beställa och eventuellt åkt så skulle jag rekommendera Four Season helt klart om plånboken tillåter.
Sagolik service och fräscha vackra rum och fantastiska restauranger. Frukosten är så vackert upplagd och god.
Men det som utmärker det hotellet är poolområdet med utsikt över till Kowloong. Du ska också boka rum med den utsikten.
Var man än är på hotellet så blir man så omhändertagen.
En liten beskrivning på deras omtanke: Min tandborst tub var på väg att ta slut och vips nästa morgon efter städningen låg en exakt likadan med hälsningar från housekeeping och bokmärken till mina böcker och putsduk för mina läsglasögon.
 

ahh

Medlem
Helt OK solläge (pratar början av december) fram till 15-16-tiden på eftermiddagen då solen försvinner bakom ett stort och högt hus.
Nu försvinner solen när den går ner, stryker längs den höga byggnaden och är borta max 15 min. Sol hela dagen i övrigt.
 
Vi åker hela familjen och bor på Ibis Hong Kong Central & Sheung Wan 29/11-3/12, 1809 HKD per natt ex frukost.

Family Room 1 Double Bed 2 Single Beds
4 Adults , 0Child
Family room features connecting rooms: one room with queen-size bed and one room with 2 single beds, two bathrooms. Together with spectacular Harbor view, it is the perfect choice for family getaway.
Visa bifogad bild 81168
Lånad bild från hemsidan

Jag bodde där för ungefär 10 månader sedan. Helt ok hotell, var inte helt såld på läget men för vad det kostade då så var det värt det. Utsikten med harbour view var däremot otroligt fin!
 
Toppen