Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

Andrew

Medlem
Av de tre hotellen du nämner har jag endast bott på Peninsula. Det är värt att nämna att hotellet ligger på Kowloon-sidan och alltså inte särskilt centralt. Dock har Peninsula en väldigt trevlig pool (inomhus, men med utsikt), fina och moderna rum samt att det i sedvanlig Peninsula-anda är fullspäckat med teknik. Men med tanke på att läget var viktigt kan du nog utesluta Peninsula.

Notera också att Mandarin Oriental inte har en särskilt bra pool jämfört med övriga två hotell (om pool är prio är Four Seasons pool närmast oslagbar, men den ligger dock utomhus - dock med fenomenal utsikt). MO ligger, precis som FS, mitt i Central på Island-sidan och ligger därmed så centralt som man kan komma.
 

Magnus_K

Medlem
Då var det bokat.
Det blev Four Seasons efter en gedigen genomlysning av ett stort antal hotell i Hong-Kong.
Jag mailade och bad dom matcha ett pris jag hittade på webben och då återkommer FS med ett pris som är 2000 sek billigare!
Jag lyfte på hatten och bokade i ett vändande mail :)
 

AtleFlyg

Medlem
Då var det bokat.
Det blev Four Seasons efter en gedigen genomlysning av ett stort antal hotell i Hong-Kong.
Jag mailade och bad dom matcha ett pris jag hittade på webben och då återkommer FS med ett pris som är 2000 sek billigare!
Jag lyfte på hatten och bokade i ett vändande mail :)

Vad blev det för pris/natt? Behöver också boka något nu då jag drar om en månad drygt för en weekends sightseeing
 

Magnus_K

Medlem
Jag kollade på Penninsula också där kunde man få större rum/suite för samma pris men enligt mina vänner som bor i Hong-Kong så sa dom precis som Andrew att man ska bo på Island och det som avgjorde var också närheten till Hong-Kong station som gör det enkelt till och från HKG samt en bra rooftop pool.
Har fått en massa bra rekommendationer på resturanger och klubbar också som ska vara bra.
 

Andrew

Medlem
Har även hört att Sevva, Upper House & Hutong är bra krogar också.
Sedan brunch på Ritz :) men vi ska nog hinna klämma in Shangri La där mellan också :)
Upper House var fantastiskt!
Prova även tvåstjärniga Amber på Landmark MO. Är du där över en helg har de en väldigt prisvärd Weekend Wine Lunch.
 
Toppen