Senaste nytt

Vilket hotell ska jag välja i Bangkok vid transit?

Brandten

Medlem
Snart är det dags....en liten affärsresa till Dhaka med kort stopp i Delhi och lite längre i Bangkok.
Landar 17/8 kl17:35 i Bangkok på terminal 3 och ska vidare nästa dag 18/8 kl10:35 från okänd terminal och frågan är vart jag ska bo den här natten? Börjar direkt med att erkänna att jag har noll koll på Accor och Discovery (eller om det heter GHA) och deras hotell/utbud/service/rum etc.

Jag:
1) Vill inte ha flera timmars körande pga trafik till flygplatsen på morgonen.

2) Vill få (eller ha möjlighet till) uppgradering av rum och kan då välja på följande:
- Radisson (Gold Elite)
- Accor (Platinum)
- Discovery, GHA (Gold)
Ska aldrig säga alltid men är nästan garanterad uppgradering på Radisson, dock ligger de en bit bort så vad jag sett av min egna lilla undersökning är att Accor (Novotel) kanske ger bra boende närmast flygplatsen, med störst chans för uppgradering och dessutom till ett ganska bra pris.

Har många stays på Radisson men inga senaste tiden på någon hos Accor eller GHA om det nu spelar någon roll för intjäning. Det jag menar med det är att Radisson tex hade kampanj "bo 2 nätter få en gratis fredag". Har Accor eller GHA liknande så att man snabbare kommer upp i någon bra deal hos någon av de?

3) Önskar möjlighet för press av skjortor direkt på kvällen så man är redo för morgonens möte dagen efter.

4) God mat och dricka dock inget som sätter igång magen så man är risig dagen efter! Dvs en köttbullemeal på IKEA hellre än någon stark Thaigryta.

5) Budget: Så billigt som möjligt och under 2000kr för en natt.

Följer annars den här tråden för övriga tips.
 

Dr. Miles

Expert
Andra alternativ är att bo på något hotell som ligger nära någon av Airport Link stationer (t ex Phaya Thai, Ratchaprarop, Makkassan).
Då kan du ta dig till olika delar av stan ganska enkelt och du kan åka tillbaka till flygplatsen med tåget på morgonen dagen efter.
 

trskial

Medlem
Radisson Blu Plaza?

Har bott där två gånger - kanonhotell med stor frukostbuffe och sjysta rum. Sängarna är lika sköna som den man själv har hemma.
 

Brandten

Medlem
Radisson Blu Plaza?

Har bott där två gånger - kanonhotell med stor frukostbuffe och sjysta rum. Sängarna är lika sköna som den man själv har hemma.
Kikade på det då Radisson alltid är mitt förstahandsval, men verkar ligga ca 45min från flygplatsen (i bra trafikförhållande) därav min punkt 1 i listan överst.
 

Erik M

Medlem
Novotel Bangna kanske? Jag valde det för kriterierna 1, 2 och 5 ovan. Har fortfarande natten framför mig så kan inte recensera ännu.
 
Toppen