Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Hylve

Medlem
@Steve
Någon som har bott på HGI New York/Midtown Park Ave eller HGI New York/West 35th Street? Någon som råkar ha bott på båda och kan göra en jämförelse? Vilken är att föredra?

Jag har bott på båda och föredrar helt klart HGI W35th. Frukosten är otroligt mycket bättre (äggstation mm) samt att servicen på Midtown Park var obefintlig. Rummen på Midtown Park är nyare, men väldigt små även i NYC mått mätt. Även hissarna på Midtown Park var en katastrof.. antingen underdimensionerade eller bara sjukt långsamma.. fick vänta år på att ta sig till/från rummet.
 

Steve

Medlem
@Steve I min bok är The Renwick och Conrad dock inte alls i samma liga som Fashion District och att jämförelsen då inte blir rättvis. Hoppas du får en trevlig vistelse på båda hotellen. Skulle gärna testa dem, men de ligger inte inom mitt prissegment inför sommarens trip med maken och dottern.

Någon som har bott på HGI New York/Midtown Park Ave eller HGI New York/West 35th Street? Någon som råkar ha bott på båda och kan göra en jämförelse? Vilken är att föredra?
Det där med priserna varierar kraftigt mellan hotellen och datum. Förra året betalade jag över 300$/natt på Fashion District och nästa vecka är det exakt samma pris på The Renwick och Fashion District (224$).
 

Maja

Medlem
@Hylve Då har jag fått min uppfattning bekräftad. Då hoppas jag bara att min BPG-går igenom så att jag kan avboka Park Ave och behålla W35th. :)

@Steve Att priserna varierar är jag högst medveten om. Jämförelsen får väl ändå göras under samma datum för att det ska bli rättvist. För min del så skulle det vara en prisskillnad på närmare $200/natt för att bo på The Renwick. Inte värt det för vår del.

Var priserna likvärdiga eller bara något högre så skulle jag givetvis alla dagar i vecka välja The Renwick efter att läst recensioner här bl.a. :)
 

Steve

Medlem
Nu har jag bott på 2 hotell i New York som var nya bekantskaper för mig, The Renwick och Conrad. Här kommer mina omdömen.

The Renwick: Mycket trevligt hotell med personlighet. Hotellet ligger på 40 gatan så för resenärer som tillbringar tid i Midtown eller längre upp på Manhattan är detta ett ypperligt val. Personalen var trevlig och rummen snyggt inredda. Vi fick efter uppgradering en svit med utsikt mot Empire State Building. Frukosten inte så fantastisk, som Diamond fick man välja mellan tre alternativ, detta har @Senator förtjänstfullt dokumenterat tidigare i tråden.
Conrad: Här kommer vi till min nya favorit i New York! Då vi tillbringar mest tid längre ner på Manhattan, (West Village, Soho, Tribeca), passar läget utmärkt. Rummet som blev uppgraderat till en hörnsvit var stort och sängen en av de bästa hotellsängarna jag upplevt. Utsikten över Hudson River var härlig och servicen var utmärkt.
Frukosten på söndagen var mycket bra som Diamond! Bufféfrukost med det mesta jag uppskattar. Färsk frukt, äggrätter som man beställer av kockarna, färskpressade juicer, färskt bröd, yoghurt med granola etc.
Frukosten på vardagen hade annat utbud, då fick man som Diamond välja på en rätt från menyn och kaffe, te och juice inkluderat. Valde en avocadotoast som var väldigt god.
Summerat är Conrad min favorit numer i New York och definitivt det hotell jag väljer nästa resa.
 

MrDollar

Medlem
Hej alla, kommer ha layover i new york på 23h45m i november, första gången i staden. Vilket Hilton rekommenderas? Landar JFK och flyger ut från JFK. Vi är två personer.

Trevlig lördag alla
 

Senator

Moderator
Hej alla, kommer ha layover i new york på 23h45m i november, första gången i staden. Vilket Hilton rekommenderas? Landar JFK och flyger ut från JFK. Vi är två personer.

Trevlig lördag alla

Min rekommendation i ditt fall kommer bero på:
När landar ni på JFK och när åker ni?
Hur mycket bagage har ni med (transport alternativ)
Vad har ni för budget?
Vad vill ni helst uppleva medan ni är i NYC?
 

MrDollar

Medlem
Min rekommendation i ditt fall kommer bero på:
När landar ni på JFK och när åker ni?
Hur mycket bagage har ni med (transport alternativ)
Vad har ni för budget?
Vad vill ni helst uppleva medan ni är i NYC?
Hej,

Vi landar JFK 13:30 och flyger 13:15 dagen därpå.
Vi har nog 1 väska & 1 handbagage var.
Budget spelar mindre roll, varsin säng i rummet.
Vet inte riktigt, se så mycket det går, äta någon god mat, kanske blir lite tight att klämma in en NHL match i MSG?
 

Maja

Medlem
Hilton New York Fashion District om ni vill ha hyfsat nära till MSG för en ev. hockeymatch!

Blir HGI West 35th St nu i sommar med familjen och senare i höst blir det nyöppnade HGI times Square South med dottern.

Gillade läget på HGI Central Park South.

The Renwick fick ju bra recensioner här tidigare i tråden, så det kan vara ett alternativ. Dock inte lika nära till MSG om ni ämnar satsa på hockeyn. Går ju iof alltid att ta en taxi/Uber. :)
 

Senator

Moderator
Hej,

Vi landar JFK 13:30 och flyger 13:15 dagen därpå.
Vi har nog 1 väska & 1 handbagage var.
Budget spelar mindre roll, varsin säng i rummet.
Vet inte riktigt, se så mycket det går, äta någon god mat, kanske blir lite tight att klämma in en NHL match i MSG?

Sista fråga: sparar du poäng i något hotellprogram?
 
Toppen