Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

M@GNÜS

Medlem
Bodde på Hilton Fashion District för ca 1 vecka sedan. Fick ett king bed high floor... 22:a som är högst upp (är HHD).
Det kändes väldigt fräscht och var nyfenoverat.
Dessutom grymma burgare via room service!

Bodde även på DoubleTree Metropolitan som var en riktigt dålig upplevelse. Otrevlig personal, dåligt och kallt rum (ca 16-17 grader vid ankomst), King deluxe säng som var typ 160 cm bred ... Hyfsat dålig frukost samt första gången jag inte välkomnades som diamond vid incheckningen...
 

JensE

Medlem
Ska testa DoubleTree by Hilton Hotel New York Times Square West i slutet av Mars.
Hoppas bara dom hinner öppna till dess.
 

Avgeek

Medlem
Bodde på Hilton Fashion District för ca 1 vecka sedan. Fick ett king bed high floor... 22:a som är högst upp (är HHD).
Det kändes väldigt fräscht och var nyfenoverat.
Dessutom grymma burgare via room service!

Bodde även på DoubleTree Metropolitan som var en riktigt dålig upplevelse. Otrevlig personal, dåligt och kallt rum (ca 16-17 grader vid ankomst), King deluxe säng som var typ 160 cm bred ... Hyfsat dålig frukost samt första gången jag inte välkomnades som diamond vid incheckningen...
Nice. Hur var frukosten på Hilton Fashion District?
 

Avgeek

Medlem
Våning 21 i september (motsvarar "1 KING BED HIGH FLOOR" enligt beskrivning) var då inte renoverade.


Buffén är inte bra. Beställning OK.
Tack, jag har pratat med hotellet och det visar att det inte är renoverat, utan man ska påbörja renoveringen i mars. Då jag redan hade bokat, så fick jag till en rate på $99/natt pga det stod fel. Det får väl ändå tyckas vara en bra rate för king bed high floor p hotellet? Har flexibel bokning, men känns som bra värde för NYC

Pratade med GM, och det är ändrat frukostkoncept. Full frukost på hotellet (buffe, ingen a la carte), eller $12.50/person på delin.
 

Agö

Medlem
Tack, jag har pratat med hotellet och det visar att det inte är renoverat, utan man ska påbörja renoveringen i mars. Då jag redan hade bokat, så fick jag till en rate på $99/natt pga det stod fel. Det får väl ändå tyckas vara en bra rate för king bed high floor p hotellet? Har flexibel bokning, men känns som bra värde för NYC

Pratade med GM, och det är ändrat frukostkoncept. Full frukost på hotellet (buffe, ingen a la carte), eller $12.50/person på delin.
Ett bra exempel där forumet hjälper till.
 

Senator

Moderator
Tack, jag har pratat med hotellet och det visar att det inte är renoverat, utan man ska påbörja renoveringen i mars. Då jag redan hade bokat, så fick jag till en rate på $99/natt pga det stod fel. Det får väl ändå tyckas vara en bra rate för king bed high floor p hotellet? Har flexibel bokning, men känns som bra värde för NYC

Pratade med GM, och det är ändrat frukostkoncept. Full frukost på hotellet (buffe, ingen a la carte), eller $12.50/person på delin.

Ett bra exempel där forumet hjälper till.

Håller med @Agö att det är bra och tack att du delar med dig. Inser jag missade svara dig tidigare..

"Newly renovated" blir att dra det lite långt ;)
Hilton Fashion District Chelsea New York Hotel Rooms

Hotellet är väl ca 3-4 år gammalt så jag tror det är det som menar. Jag bor på hotellet av följande skäl:
1. Location, location, location
2. Bra service
3. Riktig dusch, inte dusch i badkar som jag inte gillar
4. Bra frukostalternativ
5. En ok takbar
6. Coola vyer från de övre våningar

Det som kanske inte är så bra är små rum och en A/C som låter som en B747 ibland. Jag tror @Agö skrev "ingen lyx" och håller med till 100%. Det är ett funktionellt hotell som jag råkar gilla (men testar nytt i helgen).

Tycker det är himla kul att vi upplever frukostutbudet så olika. Själv gillar jag det som erbjuds i restaurangen, men smaken är som vi vet delat. Jämfört med andra Hiltonhotell i New York tycker jag det är mycket flexibelt erbjudande. Men jag ser fram emot att testa nytt i helgen.
 

Senator

Moderator
Finns det lounge på Hilton Fashion district?
Jag läser ganska delade åsikter om deras frukost på flyertalk

Nu har jag inte bott på alla Hiltonhotellen i New York, men av de jag har bott på med Hilton som varumärke är det enbart Hilton New York på Ave of Americas som har lounge. Men där vill inte jag bo i alla fall..
 
Toppen